Search
Close this search box.

قیمت و خرید انواع باتری سمعک | لیست قیمت باتری سمعک

باتری سمعک

قیمت باتری سمعک در سایز های متفاوت، تفاوت ندارد. تنها عاملی که در قیمت باتری سمعک تاثیر دارد مارک و برند باتری مورد نظر است. به طور مثال قیمت باتری سمعک مدل دوراسل اصلی گرانترین بوده و بعد از آن قیمت باتری ریوواک بیشتر است. در بین قیمت باتری های برند دی پاور ارزانترین بوده و کیفیت پایینی دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت و خرید انواع باتری سمعک با شماره  02144965281  و  09125389465 تماس بگیرید.

 

 

قیمت باتری سمعک
قیمت انواع باتری سمعک

 

قیمت انواع باتری سمعک ریوواک آلمان

قیمت باتری با برند ریوواک

سایز قیمت باتری ریوواک
شماره 10  75000 تومان
شماره 312  75000 تومان
شماره 13  75000 تومان
شماره 675  75000 تومان

 

یکی از بهترین برند باتری موجود در بازار برای سمعک مارک ریوواک است. شرکت Rayovac بسته‌ای جدید و عالی را با توجه به نیاز دارندگان سمعک طراحی کرده است. باتری ریوواک در تمام سایزهای خود دارای بهترین کیفیت است.

این مدل از باتری ها نیز مانند سایر باتری ها دارای چهار سایز است. معمولاً سایز ده باتری ریوواک بیشترین خواهان را دارد. البته به این معنا نیست که سایر سایزها خواهان نداشته باشد. در کل تمام سایزهای باتری ریوواک ازجمله سایز 13 و 312 و 675 دارای کیفیت عالی هستند.

باتری های سمعک ریوواک شماره 10

برای سمعک‌های داخل گوشی مورد استفاده قرار می گیرد. برچسب باتری ریوواک شماره 10 زرد می باشد.

 باتری سمعک ریوواک شماره 13

برای سمعک‌های پشت گوشی مورد استفاده قرار می گیرد. برچسب باتری ریوواک شماره 13 رنگ نارنجی می باشد.

باتری سمعک ریوواک شماره 312

برای سمعک های نامرئی مورد استفاده قرار می گیرد. برچسب باتری ریوواک شماره 312 رنگ قهوه ای می باشد.

باتری سمعک ریوواک شماره 675

برای سمعک های سوپر پاور مورد استفاده قرار می گیرد. برچسب باتری ریوواک شماره 675 رنگ آبی می باشد.

باتری سمعک ریوواک

قیمت باتری سمعک زیمنس آلمان

قیمت باتری با برند زیمنس(سیگنیا)

سایز قیمت باتری زیمنس (سیگنیا)
شماره 10 65000تومان
شماره 312 65000 تومان
شماره 13 65000 تومان
شماره 675 65000 تومان

 

باتری زیمنس بانام تجاری سیگنیا یکی دیگر از برندهای معتبر باتری های سمعک است. شرکت زیمنس این باتری ها را برای سمعک های خود تولید کرده است. کیفیت باتری های سیگنیا در تمام سایز ها به جزء سایز 10 مناسب است. جهت خرید باتری سمعک زیمنس با ما تماس بگیرید. این باتری ها نیز مانند برند ریوواک دارای چهار رنگ متداول هستند. باتری سمعک های نامرئی زیمنس سایز 312 دارند که از سایز 13 کوچکتر هستند. البته کوچک بودن سایز باتری به معنای ضعیف بودن آن نیست بلکه چون سایز سمعک کوچک‌تر است اندازه باتری آن نیز کوچک‌تر است.

باتری سمعک زیمنس

قیمت باتری سمعک مارک دوراسل

باتری های دوراسل یکی از مارک های با کیفیت برای سمعک هستند. این باتری ها دارای چسب بلندی هستند که استفاده از آن برای کسانی که مشکل بینایی دارند، به خصوص سالمندان راحت است.

قیمت باتری سمعک
قیمت باتری سمعک دوراسل

قیمت باتری سمعک مارک ویدکس

در حال حاضر واردات مشتقات سمعک ویدکس ازجمله باتری دارای این مارک متوقف شده است. این مارک باتری در مقایسه با سایر مارک ها دارای کیفیت پایین تری است. پیشنهاد ما برای کاربران سمعک مارک ریوواک است. اگر در بازار باتری های سمعک برند ویدکس موجود بود، ممکن است تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته باشد.

باتری سمعک دی پاور (d power)

متأسفانه مدتی است باتری سمعک دی پاور با تولید کشور آلمان وارد ایران شده است. با نگاهی گذرا به سایت‌ها و شرکت‌های تولیدکننده باطری سمعک در آلمان هیچ سرنخی از این باتری پیدا نکردیم. باتری سمعک دی پاور که با بسته‌بندی مشابه باتری سیگنیا در داروخانه‌ها و بعضی مراکز پیدا می شود قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از سایر برندهای باتری دارد که کاربر سمعک را تشویق به خرید آن می کند.

باتری دی پاور یکی از بی‌کیفیت‌ترین باتری های سمعک موجود در بازار متفرقه است. شما هیچ‌وقت این باتری سمعک را در مراکز معتبر شنوایی‌سنجی پیدا نخواهید کرد. باتری سمعک دی پاور با بسته‌بندی مشابه باتری‌های سمعک زیمنس به‌احتمال خیلی زیاد در ایران ساخته می‌شود.

سایز انواع باتری سمعک

در کل برای باتری های سمعک در سراسر جهان چهار سایز استاندارد وجود دارد. این سایز ها شامل 10، 312، 13 و 675 است. کوچک‌ترین باتری سمعک سایز ده دارد و سایز 675 بزرگ‌ترین سایز باتری سمعک است.

باتری ها در سایزهای مختلفی موجود هستند که هر سایزی، رنگ مخصوص به خود را دارد.

باتری سمعک شماره 10

کوچک‌ترین سایز باتری های سمعک بوده که رنگ آن زرد است. این باتری‌ها برای سمعک‌های داخل گوشی بیشترین کاربرد را دارد. طول مصرف این باتری‌ها نهایتاً یک هفته است. هنگام خرید باتری سمعک شماره 10 به مارک آن توجه کنید.

بعضی از مارک های باتری شماره 10 ارزش خرید ندارند. بهترین باتری سایز ده مارک ریوواک است که دوام بیشتری دارد. البته باید توجه کرد که هنگامی که از سمعک خود استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را خاموش کرده تا مصرف باتری آن به حداقل برسد.

باتری سمعک شماره 675

بزرگ‌ترین باتری های سمعک است که رنگ آن آبی‌رنگ است. باتری سایز 675 معمولاً طول مصرف یک‌ماهه دارند و از این لحاظ به‌صرفه هستند.

این باتری‌ها برای سمعک‌های بزرگ یا سوپر پاور قابل‌استفاده است. سمعک های سوپر پاور سمعک هایی هستند که قدرت زیادی دارند و برای افرادی که افت شنوایی شدید دارند مناسب است. هنگام خرید باتری سمعک شماره 675 به مارک آن توجه کنید. معمولاً برندهای سیگنیا و ریوواک در بازار موجود هستند که هر دو برند کیفیت مناسبی دارند.

باتری سمعک 312

بعد از باتری شماره 10 باتری‌های شماره 312 هستند که سایز بزرگ‌تری نسبت به باتری ده دارند. این باتری‌ها برای سمعک‌های پشت گوشی کوچک یا ریک کاربرد دارد. رنگ این باتری ها قهوه‌ای است.

باتری ریوواک بهترین مارک برای خرید در سایز 312 هستند. این باتری ها طول عمری بین ده روز تا دو هفته را دارا هستند. البته نوع برند باتری 312 در میزان طول عمر آن مؤثر است که همان‌طور در بالا اشاره کردیم باتری ریوواک بیشترین طول عمر را دارد.

باتری سمعک شارژی

سمعک های شارژی بدون باتری هستند و شارژ و استفاده از سمعک با کمک یک پاور صورت می گیرد. البته درگذشته باتری‌های قابل شارژ در بازار موجود بود که با شارژ روزانه آن، مدت‌ها از آن استفاده کرد و نیازی به خرید ماهانه باتری سمعک نبود. متأسفانه در حال حاضر با ورود سمعک‌های شارژی این نوع باتری‌ها موجود نیستند. سمعک‌های شارژی را با روش القایی می‌توان شارژ کرد.

باتری سمعک شارژی
باتری سمعک شارژی

 بهترین مارک باتری سمعک

همیشه کاربران سمعک از ما می‌پرسند بهترین باتری های سمعک چه برند و مارکی است؟ چه باتری بخریم که کیفیت خوبی داشته باشد و بالاترین بهره‌وری را برای ما داشته باشد. گاهی اوقات کاربران سمعک هنگام مراجعه به ما گلایه می‌کنند که فلان برند باتری سمعک کیفیت پایینی داشت و خیلی زودتر از حد معمول تمام می‌شود. در پاسخ به این سؤال که واقعاً بهترین باتری های سمعک و یا بهترین مارک باتری عرض کنیم که در سایز ده تفاوت چشم‌گیری در کیفیت باتری‌ها وجود دارد و بهترین مارک باطری موجود در بازار ریوواک است.

در سایر سایزها به جزء مارک دی پاور بقیه ی باتری ها کیفیت خوب و رضایت بخشی دارند. البته اگر بتوانید مارک ریواک را تهیه کنید بهتر است.

چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم

راهکارهای زیادی برای افزایش طول عمر باتری های سمعک وجود دارد که باهم در این بخش به آن اشاره می‌کنیم. باتری‌های سمعک دارای برچسب زینک هوا هستند این برچسب ها از واکنش باتری با هوا و ایجاد جریان الکتریکی جلوگیری می‌کنند. پس تا وقتی‌که برچسب باتری روی آن است هیچ‌گونه خطری سلامت و عمر باتری را تهدید نمی‌کند. پس به کاربران سمعک توصیه می‌شود تا وقتی‌که نیاز به باتریهای سمعک پیدا نکرده‌اند بچسب آن را برندارند.

هنگام استفاده از باطری سمعک در ابتدا برچسب آن را بردارید و بعد از یک دقیقه باتری را داخل سمعک قرار دهید. این فاصله زمانی باعث می‌شود باطری سمعک بیشترین کارایی خود را داشته باشد. مورد بعدی که اهمیت دارد مواقعی است که ما از سمعک استفاده‌ای نمی‌کنیم مثلاً هنگام خوابیدن و حمام کردن. بهتر است در این مواقع درب سمعک را بازکرده و سمعک خود را خاموش‌کنیم تا باتری آن مصرف نشود. البته نباید فراموش کنیم هر باتری طول عمر مشخص به خود دارد. مثلاً باتری سایز ده نهایتاً طول عمر یک‌هفته‌ای دارد.

عمر باتری سمعک

باتری ها بر اساس سایزشان عمر مفید متفاوتی دارند. عمر مفید باتری سمعک، علاوه بر سایز آن، بسته به تعداد برنامه های فعال شده در سمعک، نوع تکنولوژی انتخابی و…نیز دارد. بطور کلی از نظر طول عمر باتری، به ترتیب باتری ۶۷۵ (آبی رنگ) بیشترین طول عمر را دارند. باتری ۱۳(نارنجی رنگ )،۳۱۲(قهوه ای رنگ) و کمترین طول عمر مربوط به باتری سایز ۱۰(زرد رنگ) می باشد.  با تمام شدن عمر باتری، سمعک خاموش می شود. پس این حالت را با خرابی خود قطعه ی سمعک اشتباه نگیرید

نحوه استفاده از باتری سمعک

  • بعد از برداشتن روکش و قبل از مصرف بگذارد ۱_۲ دقیقه در هوای آزاد بماند
  • قبل از خواب، درب باطری سمعک را باز بگذارید تا باتری بی جهت مصرف نشود
  • در صورتی که برای مدت طولانی از سمعک استفاده نمی کنید، باتری را از داخل آن خارج کنید تا سولفاته نشود
  • توجه داشته باشید که سایز باتری بسته به نوع و مدل سمعک متفاوت می باشد پس از قرار دادن باتری با سایز کوچک تر یا بزرگ تر در درب باتری خودداری کنید
  • باتری ها چون از نوع روی_هوا می باشند، در نتیجه در آب قابلیت فعالیت را ندارند
  • باطری سمعک را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • توجه داشته باشید که هر باتری تاریخ انقضا دارد، از قرار دادن باتری که تاریخ انقضای آن گذشته است در سمعک جدا خودداری کنید

دیگر نکات مربوط به استفاده از باتری سمعک

  • هرگز باطری ها را با فشار داخل سمعك نگذارید.
  • عمر باطریها از 5 روز تا 3 هفته میباشد . ( البته با توجه به سایز و نوع و مدت استفاده ).
  • از باطری های غیر استاندارد مثل باطری ساعت هرگز استفاده ننمایید.
  • توجه داشته باشید كه باطری های سمعك به یكباره از كار می افتد و همیشه یك بسته باطری نو به همراه داشته باشید.

باتری سمعک را کجا بخریم؟

متأسفانه برندهای متفرقه باطری سمعک در بازار بسیار زیاد است. قیمت باتری سمعک در حال حاضر نسبتاً بالا است و همین عامل باعث شده است که کاربران سمعک به دنبال باتری ارزان‌قیمت باشند.

باتری‌های سمعک را بهتر است در کلینیک‌های شنوایی سنجی و سمعک تهیه کرد که تاریخ مصرف کافی و کیفیت به‌مراتب بهتری دارد. مراکز شنوایی سنجی بعد از انجام تست شنوایی سنجی چون تخصص اصلی آن ها تجویز سمعک است بنابراین بهترین و باکیفیت ترین وسایل سمعک مانند باتری را به کاربران خود ارائه می دهند.

متأسفانه داروخانه‌ها بعضاً باتری های سمعک بی کیفیت (مانند دی پاور) را با قیمت خیلی بالاتری به مصرف کننده ها می فروشند. با این حساب اگر دنبال خرید باتری سمعک با کیفیت و قیمت مناسب هستید حتماً به مراکز شنوایی‌سنجی مراجعه کنید.

هنگام خرید باتری سمعک به نکات زیر توجه کنید

هرگز از باطری ساعت، برای سمعک استفاده نکنید، استفاده از باطری ساعت باعث خراب شدن سمعک می شود. باطری را از مراکز معتبر مانند کلینیک های شنوایی شناسی تهیه کنید. هنگام خرید به تاریخ مصرف و انقضای باتری توجه کنید. باطری برندهای معتبر را خریداری کنید. از خرید باتری های بی کیفیت و ارزان خودداری کنید.

تا زمانی که از باطری سمعک استفاده نمی کنید، برچسب آن را جدا نکنید. هنگام جدا کردن برچسب باتری، سطح آن را با ناخن تمیز کنید تا جریان هوا به درون باتری برقرار شود.

پس از گذشت دو تا سه دقیقه، باتری را داخل سمعک قرار دهید. هنگام خرید سمعک از شنوایی شناس خود بخواهید انواع سمعک های دارای شارژر را به شما معرفی کنند. خرید سمعک دارای شارژر از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد.

مرکز باتری سمعک در تهران

مراکز معتبر خرید باتری سمعک معمولا کلینیک های شنوایی سنجی و سمعک است. جهت خرید باتری سمعک در تهران حتما به این مراکز مراجعه نمایید. کلینیک جهان سمعک یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی و سمعک بوده که در صورت درخواست مراجعین سفارش ها به صورت تلفنی پذیرفته می شود و به تمام نقاط تهران و حومه برای شما ارسال می شود.

چگونه باتری سمعک را عوض کنیم؟

درب سمعک را باز کنید و باتری را با کمک میله آهنربایی که در داخل پکیج همراه سمعک است خارج کنید. سپس با همان میله باتری جدید را در داخل سمعک قرار دهید. اگر بعد از قرار دادن باطری سمعک درب آن بسته نشد به این معناست که شما باتری را برعکس داخل سمعک گذاشته‌اید.

باتری سمعک چند روز طول می‌کشد؟

مصرف باتری های سمعک براساس کیفیت باتری، سایز باتری و نحوه استفاده کاربر از سمعک تعیین می شود. مثلاً برای سمعک های داخل گوشی در صورت استفاده مداوم و همچنین تهیه باتری باکیفیت حداکثر یک هفته طول می‌کشد که باتری تمام شود.

باتری سمعک چند ولت است؟

ولتاژ باتری های سمعک بر اساس دستورالعملی که کمپانی تولید کننده آن نوشته است حدود 4/1 ولت است. البته نوع برند و کیفیت باتری در نزدیک شدن به این ولتاژ اهمیت دارد.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *