Search
Close this search box.

جدیدترین سمعک های سال 2023

جدیدترین سمعک های سال 2023

کمپانی‌های مختلف با انجام تحقیقات کاربردی و بهره‌گیری از خلاقیت‌های ذهن مهندسان طراح خود، تلفیقی از هنر و تکنولوژی را وارد عرصه‌ی تولید جدیدترین سمعک‌ها نموده‌اند. کمپانی‌های برتر، سالانه از جدیدترین سمعک‌ها و تکنولوژی‌های خود رونمایی می‌کنند.

شنوایی انسان یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های بدن است. شبیه‌سازی عملکرد شنوایی طبیعی از لاله‌ی گوش تا مغز انسان رمز موفقیت کمپانی‌های برتر است. جدیدترین سمعک‌های تولیدشده، الگوهای بیشتری از شنوایی طبیعی انسان را در برخواهد داشت. با نگاهی به تاریخچه‌ی سمعک از ابتدا تا امروز، به‌راحتی می‌توان روند پیشرفت این صنعت بزرگ را مشاهده کرد.

توجه شود که سمعک‌های ابتدایی یا آنالوگ، تقویت‌کننده‌های ساده‌ای بودند و کارایی دیگری نداشتند. اما امروزه سمعک‌های جدید و هوشمند، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و ابداعات کاربردی را نشان می‌دهد. سمعک‌های جدید برای هر ناتوانی در سیستم شنوایی افراد دارای افت شنوایی راهکاری را ارائه نموده‌اند.

جدیدترین سمعک

قابلیت وایرلس جدیدترین سمعک ها

یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌های فنّاوری جدیدترین سمعک‌ها، به‌کارگیری قابلیت وایرلس است. برقراری ارتباط دوگوشی بین سمعک‌های جدید به‌تنهایی کیفیت صدا را بیش از 50 درصد افزایش داده است. همان اتفاقی که در ساقه‌ی مغز انسان برای اصوات دریافتی از دو گوش می‌افتد، یعنی به اشتراک‌گذاری اصوات دریافتی از دو طرف.

سمعک‌های جدید با انتقال اطلاعات دریافتی از هر سمعک به سمت مقابل آن‌هم در کمتر از چند میلی‌ثانیه، بهترین کیفیت و وضوح صدا را برای کاربر فراهم می‌کنند. نتیجه‌ی این عملکرد جهت‌یابی بهتر صدا، فهم بیشتر گفتار و صدای استریو و واقعی از نتایج این تکنولوژی است. سمعک‌های جدید با موبایل‌ها و تلویزیون‌های هوشمند ارتباط وایرلس بدون نیاز به هرگونه لوازم جانبی برقرار می‌کنند. نتیجه‌ی این ارتباط، درک راحت صدای مکالمات تلفنی، کیفیت بالای موسیقی و صدای تلویزیون است.

دیگر نیازی نیست برای شنیدن صدای تلویزیون یا رادیو صدای آن را بیش‌ازحد بالا برد.

قابلیت اتصال به اینترنت در جدیدترین سمعک ها

یکی از قابلیت جدیدترین سمعک‌های تولیدشده قابلیت اتصال به اینترنت و تنظیم سمعک از راه دور توسط متخصص شنوایی‌شناسی است. همچنین بسیاری از سمعک‌های جدید پیشرفته، دارای GPS بوده و محیط‌های جدید را به‌راحتی شناسایی می‌کنند. مزیت اصلی سیستم GPS، ردیابی محیط‌های پرتردد کاربر مانند محل زندگی و محل کار است.

با ورود کاربر به این محیط‌ها، تنظیمات سمعک به‌صورت خودکار تغییر کرده و بهترین کیفیت صدا برای او فراهم می‌شود. مزیت دیگر این سیستم پیدا کردن سمعک‌های گم‌شده از طریق اپلیکیشن موبایل است. پس با این ویژگی امکان ردیابی سمعک‌های گم‌شده وجود دارد.

جدیدترین سمعک ها همگی ضدآب هستند

پیشرفت های تکنولوژی نانو به سمعک های جدید هم رسیده است. تقریبا تمام سمعک های جدید به رطوبت، گرد و غبار، تعرق و جرم گوش مقاوم هستند.

جدیدترین سمعک ها کوچکتر بوده و قدرت بیشتری دارند

با طراحی و ساخت قطعات و آمپلی فایر های کوچکتر و دارای قابلیت های بیشتر، به مراتب سایز سمعک ها کاهش یافته است. اما برخلاف انتظار کاهش سایز سمعک نه تنها باعث کمتر شدن قدرت سمعک ها نشده است بلکه سمعک های جدید قوی تر از قبل شده اند.

جدیدترین سمعک ها، راهکارهای بیشتری برای مهار وزوز گوش دارند

یکی از قابلیت‌های سمعک‌های جدید، قرار دادن مدار کنترل وزوز گوش است. پس از ارزیابی دقیق وزوز گوش، در سمعک‌های جدید تنظیمات صداهای مهارکننده‌ی وزوز گوش، به‌صورت اختصاصی‌تر در دسترس متخصصان قرارگرفته است. به‌کارگیری صداهای طبیعی مانند صدای باد، آبشار، موج دریا علاقه‌ی کاربران دارای وزوز گوش به فعال‌سازی این سیستم را افزایش داده است. همچنین امکان تولید نویزهایی با پهنای باند مختلف در جدیدترین سمعک‌ها وجود دارد.

شنوایی فضایی، تلفیق هنر و تکنولوژی در جدیدترین سمعک ها

برقراری ارتباطات کاربردی و سریع بین سمعک‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات دریافتی از جهت‌های مختلف، کیفیت صدای بالاتری را به کاربران هدیه داده است. سمعک‌های جدید صداهای دریافتی از جهات مختلف را به‌سرعت پردازش می‌کند و صدایی فضایی و استریو را تولید می‌کند. کاربران پس از استفاده از جدیدترین سمعک‌ها، منبع صوتی را به‌درستی شناسایی می‌کنند.

کاربران می‌توانند جهت دریافت صدا را در سمعک‌های جدید به‌وسیله موبایل خود انتخاب نمایند. این در شرایطی است که سمعک‌ها به‌صورت خودکار، قابلیت تمرکز بر روی گفتار و حذف صداهای مزاحم را با موفقیت بالایی انجام می‌دهند.

معرفی جدیدترین سمعک هایی مختلف جهان به همراه ویژگی ها

جدیدترین مدل سمعک اتیکن دانمارک 

کمپانی اتیکن دانمارک در سال 1904 توسط Hans Demant تأسیس شد. در دهه 60 و 70 میلادی، کمپانی اتیکن به‌عنوان یک کمپانی پیشرو در صنعت سمعک و وسایل کمک شنوایی در دنیا شناخته‌شده بود و نمایندگی‌های آن در تمام دنیا فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده بودند.

در همین سال‌ها نیز مرکز تحقیقات اتیکن برای ایجاد نوآوری در تکنولوژی‌های شنوایی در دانمارک شروع به کارکرد. پیشرفت‌های اخیر این کمپانی در ارائه تکنولوژی‌های برتر در دو دهه اخیر باعث شده تا محصولات اتیکن با استقبال گسترده‌ای در دنیا مواجه شوند.

اولین سمعک کاملاً اتوماتیک در دنیا در سال 1991 توسط این شرکت به دنیا عرضه شد. معرفی تکنولوژی‌های پیشرفته دیجیتالی و هوش مصنوعی و طراحی منحصربه‌فرد سمعک‌ها توسط کمپانی اتیکن، این کمپانی را در رده بهترین سازندگان سمعک در دنیا قرار داده است.

اتیکن

جدیدترین سمعک زیمنس آلمان یا سیگنیا

تاریخچه سمعک‌های زیمنس آلمان به ۱۳۰ سال پیش ‌برمی‌گردد. به زمانی که شخصی به نام ورندون زیمنس، رسیور phonopher را اختراع نمود. وی در بسیاری از ابداعات دیگر در عرصه شنوایی‌شناسی پیشرو شد و در این راستا زیمنس همواره به تعهدات خود پایبند بوده است. شاهکارهای شنوایی‌شناسی زیمنس تنها به دنبال یک هدف اصلی است که با به‌کارگیری راهبردهای خود به افزایش سطح شنوایی کمک نموده و کیفیت زندگی را برای افرادی که دچار افت شدید شنوایی هستند افزایش دهد. در ایران این برند بهترین خدمات پس از فروش را دارا هستند. سیگنیا نام جدید این سمعک‌ها هستند.

سیگنیا

سمعک فوناک سوییس

اولین گام‌های پیدایش برند سمعک فوناک، با تأسیس کمپانی elektroakustikr fur AG در سال ۱۹۴۷ در کشور سوئیس برداشته شد. سپس در سال ۱۹۶۵ به نام phonak AG تغییر یافت. هم‌اکنون در میان متخصص علم شنوایی نامی شناخته‌شده است. سمعک فوناک در طول سالیان طولانی فعالیت خود، همواره به نیازهای خاص افراد کم‌شنوا حساس بوده و با بهره‌مندی از حضور دانشمندان تراز اول دنیا در لابراتوارهای تحقیقاتی خود موفق به ارائه محصولات منحصربه‌فرد و پرطرفدار در هر دوره شده است.

سمعک فوناک در سال ۲۰۰۷ هم‌زمان با ارائه نسل سوم سمعک‌های دیجیتال، جهت نشان دادن اهمیتی که برای کیفیت زندگی استفاده‌کنندگان از سمعک‌های این کمپانی قائل است. سمعک فوناک شعار ** زندگی جاری است ** را مطرح کرد. این برند نیز در ایران خدمات نسبتاً مناسبی دارند.

فوناک

سمعک ویدکس دانمارک

کمپانی سمعک ویدکس در سال 1956 به کوشش توفلم و وسترمن در کشور دانمارک تأسیس و هم‌اکنون در بیش از 150 کشور جهان دارای نمایندگی توزیع محصولات و خدمات پس از فروش است. این کمپانی با بیش از نیم‌قرن تجربه، از پیشگامان طراحی و تولید جدیدترین سمعک‌های دیجیتال در دنیا بوده و امروزه با بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن و فناوری روز دنیا گامی جدید درزمینهٔ عرضه سمعک‌های هوشمند و سمعک‌های وایرلس برداشته است. اغلب کاربران سمعک رضایت آن‌چنانی از خدمات پس از فروش این برند را ندارند.

ویدکس

جدیدترین سمعک استارکی آمریکا

William Austin، در سال 1967 شركت خدمات و تعميرات حرفه‌ای سمعك را در خيابان Louis Park در شهر Minnesota آمريكا راه‌اندازی کرد. كار شركت در ابتدا تعميرات سمعك بود،در سال 1973استاركي سمعك سفارشي ITE به نام CE1 را با دوره امتحان 90 روزه و يك سال گارانتي عرضه كرد. در اين سال استاركي مدل‌های مختلفي از سمعك CE را توليد كرد.

استاركي به‌سرعت شرکتی پيشرو در توليد سمعک‌های سفارشي شد.هم‌زمان با رشد چشمگير سمعک‌های سفارشي، قابلیت‌های اوليه استاركي به‌سرعت روبه‌پیشرفت بود شبكه اتحاد شنوايي استاركي (Starkey hearing alliance Network) بنا نهاده می‌شود. با همسو شدن استاركي با گروه متخصصان شنوايي،‌ يك تركيب منحصربه‌فرد از فناوری و مراقبت از کاربر فراهم می‌شود. هر يك از اين اعضا متعهد شده‌اند كه مناسب‌ترین راه‌حل‌های شنوايي را به‌منظور فراهم آوردن “Better hearing with human touch” را ارائه دهند.

استارکی

جدیدترین سمعک یونیترون کانادا

کمپانی سمعک یونیترون کانادا باهدف ارتقا کیفیت زندگی برای افراد کم‌شنوا، در سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را درزمینهٔ ارائه‌ی سمعک‌های باکیفیت آغاز نمود. سمعک یونیترون یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده ملزومات شنوایی در سطح جهان است. سمعک یونیترون در ۲۰ کشور جهان دارای نمایندگی است که انواع خدمات از قبیل فروش و تعمیرات و خدمات پس از فروش انواع سمعک را بر عهده‌دارند. انواع محصولات سمعک یونیترون به بیش از ۴۵ کشور جهان عرضه می‌شود و تمامی سمعک‌های این کمپانی بر طبق استانداردهای ساخت سمعک و بررسی‌های مداوم توسط متخصصین در این زمینه ساخته و تولید می‌شوند.

یونیترون

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *