Search
Close this search box.

سمعک های پرایمکس زیمنس | 20 نکته در مورد سمعک پرایمکس

سمعک های پرایمکس زیمنس | 20 نکته در مورد سمعک پرایمکس

سمعک پرایمکس با مدل Pure در سال 2016 تولید شدند. این مدل از سمعک ها بسیار مشابه خانواده binax هستند. اما نسبت به این خانواده یک سری امکانات و بهبود هایی در عملکرد و پردازش داشته اند.

  • تکنولوژی SpeechMaster: یک الگوریتم که باعث می شود فرد هنگام شنیدن تصور کند در کنسرت به سر می برد.

این تکنولوژی به کاربر سمعک کمک می کند که برای شنیدن کمتر تقلا کند و قدرت شنیداری بالاتری داشته باشد. از دیگر کارهایی که این تکنولوژی انجام می دهد شامل حذف صداهای مزاحم یا نویز است که موجب افزایش کیفیت صداهای اطرافیان می شود.

  • قابلیت پخش موزیک به صورت HD
  • EchoShield: افزایش دهنده ی کیفیت صدا
  • TwinPhone: این تکنولوژی به فرد کمک می کند هنگام مکالمه با گوشی موبایل نیاز نباشد آن را به گوش خود نزدیک کند بلکه صدا به صورت اتوماتیک از طریق سمعک داخل گوش پخش می شود.

امکانات سمعک زیمنس مدل پرایمکس

این سمعک ها با داشتن قابلیت بلوتوث امکان اتصال مستقیم به گوشی های اپل را دارند البته در مدل های پشت گوشی، و برای مدل های داخل گوشی لازم است که بصورت آپشنال بر روی سمعک قطعه بلوتوث نصب شود که در این صورت سایز سمعک قدری بزرگتر از حالت cic میشود. او برای گوشی های اندروید نیاز است که جهت اتصال به تلفن از یک رابط بلوتوث استفاده شود. از دیگر امکانات سمعک های پرایمکس امکان اتصال به تلویزیون بصورت مستقیم است.

که برای امکان شدن این حالت نیاز به اکسسوری رابط است. از دیگر امکانات سمعک های پرایمکس میتوان به تکنولوژی tele care اشاره کرد. در این سمعکها چنانچه فردی در شهر دیگری زندکی میکند میتوان براحتی از طریق یک اپلیکیشن به سمعک آن متصل شد و آن را تنظیم از راه دور کرد.

همچنین اپلیکیشن touch control این امکان را به بیمار میدهد که براحتی و بصورت رایگان یک ریموت کنترل را همیشه در اختیار داشته باشد.

این سمعک ها با داشتن حالت کراس بای کراس (cros by cros) این امکان را فراهم کرده که سمعک ها بصورت وایرلس به یکدیگر متصل باشند. برای افرادی با افت های شنوایی یک طرفه بسیار مفید باشند. در سمعک های پرایمکس برای اولین بار سمعک های silk ( سمعک های ساخته شده توسط ربات) معرفی گردید. که از جمله محاسن این سمعک های نسل پرایمکس اماده بودن و بدون نیاز به قالب گیری بودن آنهاست.

نکات پیرامون سمعک های پرایمکس زیمنس

پرایمکس پلت فرم جدید و نسل نوین سمعک های زیمنس است. این سمعک ها با نام Primax تولید شده و در کشور ما عرضه می شود. سمعک های پرایکمس زیمنس با امکانات وایرلس پیشرفته تر، وضوح گفتار فوق العاده، سیستم حذف نویز زمینه  پیشرفته، بالاترین درک گفتار را برای کاربران به ارمغان می آورد. سمعک پرایکمس با تکنولوژی روز و بهترین امکانات روز نسل جدیدی در وسایل کمک شنوایی است. با جهان سمعک با آخرین تکنولوژِی های روز دنیا همراه باشید.

سمعک پرایمکس زیمنس

خرید سمعک پرایمکس زیمنس

سمعک های زیمنس یکی از برندهای معتبر سمعک در دنیا است. این برند بیشترین مقدار رضایت کاربران سمعک را در رزومه ی خود دارد. سمعک های زیمنس معمولا گارانتی 2 ساله سخت افزاری و همراه با سرویس های دوره ای رایگان می باشد. همچنین کلینیک سمعک آریاشهر یه عنواتن نمایندگی سمعک زیمنس در ایران، تا 10 سال خدمات پس از فروش سمعک را انجام می دهد.این مجموعه تا پنج سال کلیه ی تظیمات دوره ای سمعک و همچنین معاینات گوش را به صورت رایگان انجام می دهد.

سمعک پشت گوشی زیمنس

سمعک های پشت گوشی زیمنس یکی از معروفترین برند های سمعک در دنیا است. سیگنیا نام جدید سمعک های تولیدی شرکت زیمنس می باشد. این شرکت در 120 کشور جهان نمایندگی فروش دارد. سمعک های زیمنس در انواع مختلف قابلیت عرضه دارند. محیط شنوایی انسانها نسبت به بیست سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. شیوه ی زندگی متفاوت، زندگی در محیط های پرسروصدا، استفاده از تلفن همراه باعث شده است فردی که دارای افت شنوایی است یاید از سمعک های با تکنولوژی برتر استفاده کند.

یکی از ویژگی های سمعک زیمنس قابلیت اتصال این سمعک ها به تلفن همراه است. وقتی موبایل فرد زنگ میخورد با شروع مکالمه به صورت خودکار صدای فرد پشت تلفن در داخل سمعک وی پخش می شود.

مثلا شما در یک رستوران نشسته اید و فردی که مقابل شما نشسته است شروع به حرف زدن می کند، با کمک برنامه ریموت که روس گوشی موبایل شما نصب شده است می توانید صداهای دور و بر خود را حذف کنید و فقط صدای فرد مقابل خود را بشنوید. از دیگر امکانات سمعک زیمنس برنامه ی وزوز گوش است. این برنامه باعث سرکوب وزوز گوش شده و  فرد را از شر این صداها خلاص می کند. سمعک های با قابلیت شارژ نیز از دیگر تکنولوژی های جدید سمعک های این شرکت است.

سمعک های زیمنس شامل مدل پرایمکس (PRIMAX)، مدل nx و جدیدترین مدل یعنی X است. این سمعک ها در چهار کلاس 2،3،5،7 ارائه می شوند که کلاس 7 دارای بالاترین تکنولوژی هستند.

سمعک های پشت گوشی زیمنس مدل پرایمکس

سمعک های پشت گوشی یا BTE پرایمکس برای انواع افت شنوایی از کم تا شدید استفاده می شود. این سمعک ها در انواع مختلف سایز از بسیار کوچک و ظریف با طراحی زیبا تا سمعک هایی پرقدرت یا ظاهری بزرگتر موجود هستند. اکثر سمعک های پشت گوشی به منظور افزایش درک گفتار در محیط های پر سر و صدا مجهز به میکروفن جهت دار هستند.

در این راستا برترین برندهای موجود سمعک در زمینه ی سمعک های پشت گوشی زیمنس آلمان و در آن مدل پرایمکس است. در گذشته تنها سمعک های آنالوگ  تولید می شدند، اما با پیشرفت تکنولوژی نو هوشمند آن طراحی و ارایه شده اند. البته سمعکهای آنالوگ با توجه به تکنولوژی قدیمی و آزاردهنده بودن صداها کاملا منسوخ شده اند.

در همه ی برند ها سمعک بسته به تکنولوژی و فناوری به کاربرده در آن در تمامی رنج قیمت ها موجود می باشند. هرچه تکنولوژی و امکانات سمعک بالاتر باشد، قیمت سمعك بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است آنچه قیمت سمعک را تعیین می‌کند فقط ميزان و نوع کاهش شنوایی افراد نيست بلكه نيازهاي ويژه هر كاربر و عوارض جانبی کاهش شنوایی و بسیاری از عوامل دیگر فردی مثل سن و شغل و نیز انتخاب سمعك مناسب است که در قيمت سمعك موثر هستند.

قیمت سمعک زیمنس در پاییز 1402 از 8 میلیون شروع می شود. اگرچه سمعک های ارزان در این برند نیز وجود دارند، اما به دلیل پردردسر بودن تجویز آن، به بیمار پیشنهاد داده نمی شود.

حرف اخر در مورد سمعک پشت گوشی پرایمکس زیمنس

این نوع سمعک در پشت گوش قرار می گیرد. لوله ای که اصوات را به گوش می رساند دور لاله ی گوش چرخیده و به مجرای گوش می رسد. به این لوله تیوب گفته می شود. معمولا هر شش ماه یکبار بایستی این تیوب تعویض شود. یکی از مشکلات افرادی که اقدام به خرید این نوع سمعک می کنند، تداخل آن با عینک است که استفاده کننده از آن را دچار سردرگمی می کند

سمعک داخل گوشی پرایمکس زیمنس

سمعک های داخل گوشیب دارای دو شکل هستند؛ نوعی که داخل کانال گوش قرار می گیرد و اگر به داخل گوش بیمار نگاه کنیم قسمت کم و کوچکی از  آن قابل مشاهده است. نوع دیگری که کاملا داخل گوش قرار می گیرد، در عمق بیشتر گوش بوده و قابل مشاهده نیست. این نوع سمعک کاملا داخل گوش قرار می گیرد. نصف سمعک های تجویزی امروزی از این نوع هستند. این نوع سمعک ها نیز خود به چند دسته تقسیم می شود: یک نوع داخل گودی گوش قرار می گیرند و نوع دوم آن در داخل مجرای گوش قرار می گیرد. یک نوع دیگر از این نوع سمعک وجود دارد که در عمق مجرای گوش قرار گرفته و کاملا نامرئی است.

سمعک داخل گوشی پرایمکس زیمنس

این نوع کلاس که به تازگی عرضه شده است دارای 4 کلاس مختلف است. سمعک کلاس 7 پرایمکس پیشرفته ترین نوع بوده و دارای بالاترین تکنولوژی است. این کلاس به صورت داخل گوشی و پشت گوشی تجویز می شود.

نسل جدید سمعک های زیمنس با نام nx

بعد از سمعک های کلاس پرایمکس، نوع nx عرضه شد. این نوع سمعک ها تفاوت فاحش و قابل توجهی با پرایمکس نداشته و تفاوت قیمت ناچیزی دارند.

سمعک زیمنس سری x

آخرین و جدیدترین تکنولوژی سمعک زیمنس است که در سال 2019 عرضه شد. این سمعک دارای تنکولوژی های جدید و قابل توجهی است. برای کسی اطلاعات بیشتر لطفا با کلینیک تماس بگیرید.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *