Search
Close this search box.

تست شنوایی سنجی آنلاین- 2 روش برای اندازه گیری سطح شنوایی

در فضای مجازی و با استفاده از امکانات برخی سایت‌ها می‌توان تست شنوایی سنجی آنلاین انجام داد. توجه شود بعضی مشکلات شنوایی ممکن است ناشی از وزوز گوش یا ضعف عصب شنوایی باشد. افت شنوایی ناشی از ضعف عصب شنوایی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

به‌طور مثال قرار گرفتن در معرض صداهای بلند یا افزایش سن ریسک فاکتورهای آسیب به شنوایی هستند. پیشنهاد می‌شود تست‌ها را با هدفون مرغوب و در محیط‌های کاملاً آرام انجام دهید و در صورت وجود مشکل شنوایی به کلینیک شنوایی مراجعه و از میزان دقیق و نوع کم شنوایی خود با تست‌های تکمیلی و پیشرفته‌تر اطلاع پیدا کنید.

توجه داشته باشید این تست‌ها صرفاً جنبه غربالگری داشته و برای مشخص کردن وجود یا عدم وجود کم شنوایی به کار می‌روند و برای تشخیص میزان دقیق کم شنوایی از صحت کافی برخوردار نیستند. بنابراین برای انجام تست‌ شنوایی‌سنجی دقیق می‌توانید به کلینیک فوق تخصصی جهان مراجعه کنید و یا با شماره  02144965281  و  09125389465 تماس بگیرید.

تست شنوایی سنجی آنلاین: امتحان کنید و لذت ببرید

آیا افت شنوایی دارید؟ با انجام تست شنوایی‌ سنجی آنلاین تا حدودی از وضعیت شنوایی خود مطلع شوید. اما توجه داشته باشید برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر نیازمند مراجعه به کلینیک شنوایی و انجام ادیومتری هستید.

ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید

  1. آیا مکالمه در محیط‌های ساکت برایتان مشکل‌ساز است؟
  2. آیا در شنیدن صدای تلویزیون و رادیو مشکل‌دارید؟
  3. در حین گفتگو با فرد مقابل، آیا از او درخواست تکرار جملات را می‌کنید؟
  4. آیا هنگام صحبت با تلفن، در شنیدن صدای طرف مقابل مشکل‌دارید؟
  5. آیا مکالمه در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا برایتان مشکل است؟

تست شنوایی سنجی آنلاین

افت شنوایی می تواند به دلایل زیر باشد

اختلالات حسی عصبی

عمده‌ترین عامل افت شنوایی در افراد است. وقتی سلول‌های نورون عصب شنوایی آسیب می‌بینند، این اختلال به وجود می‌آید. عواملی مانند افزایش سن و قرار گرفتن در معرض صداهای بلند عوامل خطر این اختلال هستند. این اختلال باعث می‌شود مسیر انتقال صدا از گوش داخلی به مغز دچار اختلال شود. تنها درمان کم شنوایی ناشی از این اختلال استفاده از سمعک است.

افت شنوایی کانداکتیو

نتیجه انسداد کانال گوش است. این انسداد در نتیجه تجمع وکس گوش، وجود تومورها و حتی شکل گوش است که باعث می شود انتقال صدا با مشکل مواجه شود.

افت شنوایی ترکیبی

ترکیبی از کاهش شنوایی ناشی از اختلالات حسی عصبی و کانداکتیو.

 

روش اول و دقیق بررسی شنوایی سنجی

این روش درواقع دقیق‌ترین و تخصصی‌ترین حالت ممکن است. این کار با کمک متخصص شنوایی و در کلینیک و با کمک دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. جهت انجام دقیق تست شنوایی سنجی در کلینیک با ما تماس بگیرید.

تست دقیق شنوایی یا ادیومتری

تست دقیق شنوایی با چند فاکتور مهم بستگی دارد.

آزمایشگر: متخصص شما باید دانش کافی و تجربه خوبی در خصوص ادیومتری داشته باشد تا نتیجه تست شما به خطا گزارش نشود.

تجهیزات: کالیبره بودن دستگاه‌ها و جدید بودن آن‌ها باعث می‌شود که خطای آزمایش به صفر نزدیک باشد.

بیمار: هر چه بیمار کامل‌تر توجیه شود و همکاری بهتری داشته باشد تست شنوایی او دقیق‌تر است.

علاوه بر موارد گفته‌شده اتاق آکوستیک باکیفیت بالا، استفاده از دستگاه‌های ادیومتری و تمپانومتری باکیفیت خوب نیز در تست دقیق شنوایی تأثیر بسیار زیادی دارد. متأسفانه در بسیاری از موارد، امکانات کم کلینیک موجب می‌شود تست شنوایی فرد به‌صورت دقیق انجام نشود و تصمیمات غلطی که در ارتباط با نتایج تست گرفته می‌شود، می‌تواند زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

تست شنوایی آنلاین

سایر روش های بررسی سطح شنوایی

تست شنوایی سنجی آنلاین شماره 1: روی لینک روبه‌رو کلیک کنید و کادر زردرنگ را انتخاب کنید (online hearing test)

تست شنوایی سنجی آنلاین شماره 2: روی لینک روبه‌رو کلیک کنید (online hearing test) و کادر نارنجی start رو انتخاب کنید، سپس در ادامه از شما می‌خواهد جنسیت خود را انتخاب کنید. در ادامه گزینه سن خود را انتخاب کنید. در ادامه کادر هدفون را انتخاب کنید.

 

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *