Search
Close this search box.

سمعک استخوانی عینکی و قیمت آن در سال 1402

سمعک ادهیر

سمعک استخوانی چیست؟ جدیدترین سمعک استخوانی که به تازگی تولید شده اند، نوع دیگري از مبدل هاي خروجی هستند. این مدل سمعک براي افرادي در نظر گرفته میشوند که بنا به دلایل گوناگونی، نمیتوان رسیور را در داخل مجراي گوش آنها قرار داد. مبدل هاي سمعک استخوانی مستقیماً جمجمه را به ارتعاش درمی آورند و بدین وسیله از طریق چندین مسیر انتقالی، این ارتعاشات به حلزون انتقال مییابد.

اصول کار سمعک استخوانی مشابه با اصول عملکردي رسیور است. یک تفاوتی وجود دارد و آن این است که به جاي وجود یک دیافراگم سبک ارتعاشگر، دیافراگمی با جرم سنگین در این نوع مبدلها وجود دارد. با عبور جریان صوتی از داخل، کویل لرزیده و به ارتعاش در می آید. اینرسی این جرم موجب میشود تا در برابر لرزش مقاومت کند، به همین دلیل قاب ارتعاشگر در جهتی مخالف با جرم می لرزد.

در واقع این ارتعاش قاب است که به جمجمه منتقل میشود. براي انتقال موثر توان، مبدل باید خیلی سفت و محکم و به وسیله ي سربند یا دسته ي عینک سفتی بر روي جمجمه نگه داشته شود. مبدل هاي هدایتگر استخوانی نیاز به توان بارزي دارند، به همین دلیل معمولا آنها باید با سمعک هاي پر قدرت رانده شوند.

سمعک استخوانی ادهیر

انواع سمعک استخوانی

سمعک استخوانی نصب شده روی عینک

طبیعی است که اشخاص از یک نوار دور سر که با سیم به حعبه ای وصل شده باشد چندان استقبال نکنند. بنابراین راه هایی که قابل قبول تر باشد، مورد توجه قرار گرفته است که از آن جمله سمعک روی عینک است. صفحه ویبراتور که کار سمعک را انجام می دهد روی یک یا هر دو دسته ی سمعک قابل نصب است. دسته ی عینک باید با فشار کافی روی استخوان پشت گوش قرار گیرد.

سمعک با جاگیری روی استخوان

متخصصین برای انجام این کار سمعک را با کمک یک پیچ از جنس تتانیوم روی استخوان ماستوئید قرار می دهند.

عیب یابی سمعک های استخوانی عینکی

صدا ضعیف است

باتری خالی شده را تعویض کنید.
قالب گوش را تمیز یا تعویض کنید.

سمعک سوت می زند

قالب گوش را آنقدر داخل گوش ببرید تا خیلی خوب در گوش قرار گیرد.
قالب گوش را تمیز یا تعویض کنید.

صدای سمعک خوب نیست و پارازیت دارد

باتری خالی شده را تعویض کنید.
قالب گوش را تمیز یا تعویض کنید.

سمعک بوق هایی از خودش پخش می کند

باتری خالی شده را عوض کنید.

عملکرد بی سیمی

ممکن است سمعک های شما مجهز به عملکرد بی سیمی باشند. این ویژگی باعث می شود هر دو سمعک شما به صورت همزمان و با هم در ارتباط باشند. به این صورت که اگر شما برنامه و یا ولوم صدا را در یکی از سمعک های تان تغییر دهید، به صورت خودکار و همزمان در سمعک دیگرتان نیز آن تغییرات اعمال می شود. در این صورت دو سمعک شما به صورت خودکار و همزمان با محیط شنیداری شما وفق پیدا می کنند.همچنین ویژگی بی سیمی باعث می شود که شما بتوانید از ریموت کنترل استفاده کنید. برای اطلاع یافتن از این مساله که آیا سمعک هایتان ویژگی بی سیمی دارند، به بخش “تنظیمات” مراجعه کنید.

بهترین سمعک استخوانی

لوازم جانبی سمعک استخوانی

در جدیدترین سمعک استخوانی شما می توانید از برنامه ای که بر روی گوشی هوشمند همراه تان نصب می شود، به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید. نوع لوازم جانبی قابل استفاده برای شما به نوع سمعک های تان بستگی دارد (ریموت کنترل و یا برنامه های قابل نصب بر روی گوشی هوشمند همراه). 

سمعک عینکی استخوانی

سمعک های عینکی استخوانی مناسب برای افرادی است که دارای افت شنوایی های انتقالی با مشکلات گوش میانی هستند. سمعک عینکی از طریق تحریک مستقیم حلزون و عصب شنوایی صدا را منتقل میکنند. سمعک عینکی از عفونتهای گوش میانی جلوگیری می کند افرادی که به صورت مداوم عفونت گوش دارند و نمی توانند سمعک داخل گوشی استفاده کنند، این مدل برای آنها مناسب تر است.

سمعک عینکی نوعی از سمعک استخوانی است که بهترین پاسخ را به بیمارانی می دهد که عصب گوش سالمی دارند. در جدیدترین تحقیقات، این سمعک ها برای بیماران اتواسکلروز نیز ثمر بخش بوده اند.

سمعک عینکی استخوانی

سمعک های عینکی استخوانی عموما برای چه افرادی استفاده می شود؟

سمعک های عینکی استخوانی عموما برای افراد دارای افت های شنوایی انتقالی با ضایعات گوش میانی از جمله پارگی های پرده گوش، سخت شدگی های استخوانچه های گوش میانی، دررفتگی های گوش میانی، افرادی که عفونت های مکرر گوش میانی دارند وسایر بیماری های گوش میانی استفاده می شود.

سمعک عینکی به علت باز نگه داشتن مجرای گوش، عفونت های گوش میانی ناشی از سمعک را به صفر می رساند و هم چنین به علت ارسال موج صوتی از طریق استخوانی کیفیتی بی نظیر را به همراه دارند. سمعک در سمعکهای عینکی استخوانی بر روی دسته ی عینک سوار میشود. برای افرادی که توام با مشکلات شنوایی، مشکلات بینایی هم دارند، سمعک عینکی گزینه ی بسیار خوبی است. سمعک های عینکی استخوانی دارای فریم های مختلف عینک هستند و میتوانند برای افرادی مشکلات بینایی هستند، استفاده شود.

نحوه ی عملکرد سمعک عینکی

عملکرد این نوع سمعک ها به نحوی است که بعد از جمع آوری صداهای محیط اطراف، از طریق ارتعاشات استخوانی صدا را مستقیما به حلزون گوش می فرستند. برخلاف سمعک های داخل گوش، این نوع سمعک ها صدا ها را از مسیر جدیدی( استخوانی) انتقال می دهد. سمعک های عینکی را میتوان برای یک گوش یا هر دو تنظیم کرد. همزمان می توان از سمعک های دیجیتالی نیز استفاده کرد، به طوریکه یکی از گوش ها سمعک دیجیتالی گذاشت و در دیگری از سمعک عینکی استفاده کرد.

مزیت های سمعک های عینکی استخوانی

از جمله مزیت های سمعک های عینکی استخوانی همانطور که اشاره شد:

  •  شنوایی کاملا طبیعی
  • جلوگیری از عفونت گوش میانی
  • مشخص نبودن سمعک (بعلت جاسازی شدن در دسته ی عینک)
  • باز بودن کانال گوش و جلوگیری از رشد قارچ و تجمع ترشحات گوش
  • استفاده ی همزمان عینک و سمعک

سمعک های عینکی استخوانی با امکان ارایه در چندین نوع فریم از لحاظ زیبایی ظاهری مشکلی را برای کاربر سمعک ایجاد نخواهد کرد. انتخاب فریم عینک بر اساس ویژگی های ظاهری بیمار، میزان چسبندگی عینک بر روی استخوان ماستویید گوش و هم چنین سلیقه ی فرد انتخاب می شود.

قیمت سمعک استخوانی عینکی

برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت سمعک های عینکی لطفا با شماره های 09125389465 – 021888224420 تماس حاصل فرمایید.

 

سمعک عینکی استخوانی

جدیدترین سمعک استخوانی ADHEAR

جدیدترین سمعک استخوانی ادهیر باعث انقلابی در سمعک های استخوانی در طی سال های اخیر شده است. جدیدترین سمعک استخوانی  که بدون فشار آوردن به پوست، حتی در کودکان کم شنوا نیز قابل استفاده است. این سمعک جدید یک راهکار ساده و عالی برای افرادی با افت شنوایی انتقالی است. نصب سیستم ADHEAR آسان است.

با استفاده از ابزار جایگذاری به سادگی می توانید محل صحیح قرارگیری اداپتور چسبان را پیدا کنید. اداپتور چسبان بر روی استخوان ماستوئید قرار می گیرد. هنگام نصب بر روی استخوان باید مراقب بود هیچ مویی زیر آن قرار نگیرد. این سمعک یک تماس جزئی با لاله گوش دارد.

اجزای سمعک استخوانی ADHEAR

جدیدترین سمعک استخوانی اد-هییر دو بخش دارد:

  • آداپتور چسبان و پردازنده صوتی.

  • آداپتور چسبان نازک بوده و دقیقاً پشت گوش شما، جایی که مو ندارید به پوست می چسبد.

  • پردازنده صوتی روی این آداپتور کلیک می کند و میکروفن های آن صداهای اطراف شما را جذب می کند و سپس آداپتور را به ارتعاش در می آورد تا این صداها را مستقیم به حلزون گوش و عصب شنوایی بفرستد.

هر دو بخش سمعک ADHEAR کوچک بوده و به راحتی زیر موهای شما پنهان می شوند.

سمعک استخوانی ادهیر را می توان به وسایل جانبی زیر وصل نمود

  • سیستم اف ام
  • گیرنده تله کویل (تلفن)
  • موبایل های هوشمند

همزمان می توان به صدای موسیقی و صدای محیط و اطرافیان را گوش کرد. این سمعک بدون هیچ گونه جراحی قابل استفاده بوده و نحوه ی کار با آن بسیار راحت است.

سمعک استخوانی

سمعک استخوانی ADHEAR چگونه کار می کند؟

برای افرادی که افت شنوایی انتقالی دارند طراحی شده است. در این نوع کم شنوایی، گوش خارجی یا میانی آسیب دیده که مانع رسیدن صداها به گوش داخلی می شود. همچنین در افرادی که پرده گوش ندارند یا عفونت های فعال گوش دارند، مناسب است. این سمعک به شما امکان می دهد بدون استفاده از گوش های خارجی و میانی خود بشنوید. سمعک اد هییر به آرامی استخوان پشت گوش را به ارتعاش در می آورد تا صدا را مستقیماً به گوش داخلی خود بفرستد، این سمعک استخوانی جدید کیفیت صدای طبیعی به شما می دهد.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *