Search
Close this search box.

خبر ویژه: اولین چشم مصنوعی دنیا

چشم مصنوعی

آماده شدن دکترها برای انجام عمل کاشت اولین چشم بیونیکی (کاملا مصنوعی) بر روی انسان.

به گزارش خبری که دیروز در رسانه‌ها پخش شد، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه موناش ملبورن استرالیا، چشم مصنوعی ساخته‌اند که با عمل جراحی بر روی مغز انسان کاشته می‌ شود و به مغز وصل می‌شود.

بدین وسیله نابینایی در انسان می تواند به طور کامل درمان شود. این تیم به مدت ده سال روی پروژه چشم مصنوعی کار کرده‌اند و عینکی ساخته‌اند که روی سر فرد قرار می‌گیرد و سیگنال‌های دریافتی عینک به صورت بی‌سیم به وسیله‌ای که روی مغز کاشت می‌شود، انتقال می‌یابد و بدین وسیله، ناحیه‌ی بینایی مغز به صورت مستقیم تحریک می‌شود.

این امر باعث می‌شود دیگر نیازی به چشم و عصب چشم فرد نباشد و مستقیم مغز تحریک شود‌. این وسیله بر روی سه گوسفند آزمایش شده است و اکنون محققان آماده‌ی انجام عمل کاشت این وسیله بر روی انسان برای اولین بار در دنیا هستند.

از خیلی وقت پیش، بشر با کاشت حلزون و تولید سمعک توانست دنیای ناشنوایی را دگرگون کند و از این به بعد، بشر می‌خواهد دنیای نابینایی را تسخیر کند. همچنین دانشمندان بیان کردند که با سیستمی شبیه به چشم مصنوعی می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور، فلج عضو را نیز در بین معلولان درمان کنند‌. با وجود کشف و اختراع وسایل جایگزین، آینده‌ای بدون معلولیت در روبروی بشر قرار دارد، به امید آن روز.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *