Search
Close this search box.

خیس شدن سمعک را چگونه برطرف کنیم؟

خیس شدن سمعک

خیس شدن سمعک یکی از شایع ترین مشکلاتی است که کاربران سمعک ممکن است با آن روبه رو شوند. باید در نظر داشته باشید سمعک نیز مانند سایر وسایل الکترونیکی نباید خیس شوند. چون ورود آب به داخل سمعک موجب سوختن مدار اصلی سمعک می شود. اما اگر شما زندگی فعالی دارید ممکن است این اتفاق برای شما بیافتد یا هنگام دوش گرفتن فراموش کنید سمعک را از گوش بیرون بیاورید.

اگر سمعک شما خیس شد، راهکارهای زیر را در پیش گیرید

  • فورا سمعک خود را خاموش کنید
  • باتری سمعک را دربیاورید و آن را خشک کنید
  • سمعک را تکان دهید تا آب داخل آن بیرون بیاید و حتما برای اینکار در باتری سمعک باز باشد
  • در این حالت باتری را در یک جای نسبتا گرم قرار دهید تا آب داخل بخار شود.

استفاده از رطوبت گیر  هنگام خیس شدن سمعک

رطوبت گیر سمعک یک وسیله ی مناسب برای خشک کردن سمعک است. پکیج رطوبت گیر شامل یک قوطی و قرص مخصوص آن است. جهت خرید پکیج رطوبت گیر سمعک با ما تماس بگیرید. رطوبت گیر وسیله ای بسیار مفید برای نگهداری و مراقبت از سمعک ها است. این وسیله تمام رطوبت سمعک را از بین می برد، جرم را خشک می کند و بوی بد و باکتری ها را از بین می برد.

نحوه استفاده از رطوبت گیر بعد ازخیس شدن سمعک

ابتدا محفظه باتری را باز کنید و باتری را بیرون بیاورید، محفظه باتری را باز بگذارید. سمعک و باتری را با یک پارچه خشک خشک کنید. سمعک و باتری خود را در قوطی رطوبت گیر قرار دهید. سمعک های خود را به مدت 24 ساعت در قوطی رطوبت گیر نگه دارید. بعد از گذشت 24 ساعت، یک باتری جدید را در سمعک قرار دهید و بررسی کنید آیا سمعک روشن می شود.

به راهنمایی بیشتر نیاز دارید؟

گر از این توصیه های بالا پیروی کرده اید و سمعک شما هنوز روشن نمی شود، به احتمال زیاد به تعمیرات نیاز داشته باشد. جهت تعمیر سمعک خود با ما تماس بگیرید.

اثر رطوبت و خیس شدن سمعک

کانال گوش همانند جنگل های نواحی گرمسیری فضانی کثیف، گرم و مرطوب است. قرار گرفتن سمعک در گوش به خودی خود میزان رطوبت را در کانال گوش افزایش می دهد زیرا هنگام قرار گرفتن سمعک در داخل گوش میزان تهویه ی هوا کم می شود. علاوه بر این عوامل زیر منجر به افزایش رطوبت می شود

  • فعالیت فیزیکی
  • عرق کردن
  • رطوبت بالا در محیط
  • عفونت گوش خارجی

رطوبت منجر به نقص در دکمه ی روی سمعک، کاهش طول عمر باتری، مسدود شدن لوله ها و فیلتر سمعک می شود.

خشک کردن سمعک

سمعک هایتان را شب هنگام در رطوبت گیر قرار دهید. از متخصص شنوایی تان بخواهید تا توصیه های لازم درباره ی محصولات لازم برای خشک کردن سمعک ها را به شما ارایه دهد.

نگهداری از سمعک

در مواقعی که از سمعک ها استفاده نمی کنید، درب باتری سمعک را باز کنید و باتری ها را از داخل آن بیرون بیاورید و سمعک ها را به دور از رطوبت نگه دارید.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *