Search
Close this search box.

ردیابی سمعک گم شده – آیا امکان پیدا شدن سمعک وجود دارد؟

ردیابی سمعک گم شده

ردیابی سمعک گمشده کاری بس دشوار و سخت است. بیشتر ما وقتی چیزی ارزشمند یا مهم مانند کیف پول، تلفن، کلید ماشین یا حلقه عروسی خود را  گم می کنیم احساس ناخوشایندی داریم. برخی افراد که به سمعک خود وابسته هستند می دانیم که گم کردن آن، یکی از مهمترین و بدترین احساسی است که می توانند تجربه کنند. به خصوص وقتی برای زندگی روزمره به آن وابسته هستند. اگر احساس می کنید ناگهان یکی از سمعک های خود را گم کرده اید، خونسرد باشید و این نکات را رعایت کنید تا شاید بتوانید سمعک گم شده ی خود را ردیابی کنید .

جهت ردیابی به عقب برگردید

اگرچه ممکن است این یک توصیه ناخوشایند به نظر برسد، حتی اگر قبلاً این کار را کرده اید، یک بار دیگر امتحان کنید. مطمئن شوید آخرین باری که سمعک خود را داشتید و کارهایی را که در آن زمان انجام می دادید، چه مواردی بود؟ به دقت آنها را مرور کنید. چگونه متوجه شدید که سمعک خود را گم کرده اید و در آن زمان کجا بودید؟ اگر هنگامی که سمعک خود را گم کردید در یک مکان عمومی یا شلوغ بودید، با افراد آنجا صحبت کنید و اطلاع بدید که سمعک خود را گم کرده اید.

افراد نیکوکار همه جا هستند و ممکن است یکی از آنها سمعک ارزشمند شما را پیدا کرده باشد. با افرادی که در محل بودند صحبت کنید و توصیف کنید که سمعک شما چه شکلی است. اگر این امکان را ندارید میتوانید با پخش آگهی گمشده در منطقه مورد نظر اطلاع رسانی کنید. برای انجام این موارد حتما از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید.

جهت ردیابی سمعک با متخصص شنوایی خود تماس بگیرید

در بعضی مواقع گم شدن سمعک شامل گارانتی می شود. با کلینیک خود تماس بگیرید و درباره ی این موضوع از متخصص خود سوال بپرسید.

ردیابی سمعک گم شده

سخن آخر در مورد ردیابی سمعک گم شده

سمعک های نسل قدیم با محدودیت زیادی که دارند در هنگام گم شدن  سخت است آنها را پیدا کرد اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود سمعک های هوشمند که قابلیت اتصال به گوشی و سیستم GPS دارند، دیگر نباید نگران گم شدن سمعک خود باشید چرا که به راحتی با کمک گوشی هوشمند خود می توانید مکان گم شدن آنها را پیدا کنید. تقریبا ماهانه افرادی هستند که به کلینیک ها با شکایت گم شدن سمعک مراجعه می کنند و بخاطر اینکه به تازگی سمعک خود را گم کرده اند جهت خرید دوباره اقدام می کنند. البته این تکنولوژی نه تنها برای گم شدن سمعک مناسب است، برای افرادی که علاوه بر کم شنوایی مبتلا به آلزایمر هستند نیز بسیار مفید است و از این طریق می توان مکان فرد را شناسایی کرد. قابلیت ردیابی سمعک گم شده در حال حاضر در سمعک های اتیکن دانمارک و استارکی وجود دارد و در آینده نزدیک این قابلیت به سمعک های دیگر هم اضافه می شود.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *