Search
Close this search box.

ساخت اتاقک آکوستیک برای شنوایی سنجی

ساخت اتاقک اکوستیک

ساخت اتاقک آکوستیک برای شنوایی سنجی یک کار تخصصی و با اهمیتی است. نوع صدا و احساسی که باید در اتاقک آکوستیک داشته باشیم، بستگی زیادی به خصوصیات صوتی خاص مواد موجود در اتاق دارد. به عنوان مثال، آکوستیک سالن کنسرت برای طنین انداز طبیعی تنظیم می شود که موسیقی ارکستر را ارتقا می بخشد.

اکنون، نحوه گوش دادن به همان ارکستر در داخل سالن ورزشی دبیرستان را در نظر بگیرید. آیا شنوندگان می گویند از موسیقی در سالن ورزشی به اندازه سالن کنسرت لذت برده اند؟ احتمالا نه. هر مکان دارای صدای منحصر به فرد خود است، که به آن مشخصات صوتی آن مکان گفته می شود.  بعضی از اتاقک ها، مانند اتاقک آکوستیک شنوایی سنجی، به طور خاص برای ویژگی های صوتی طراحی شده اند، اما اکثریت قریب به اتفاق اتاق های دیگر فقط با زیبایی و عملکرد در نظر گرفته شده اند، نه آکوستیک.

اتاقک آکوستیک چیست؟

اتاقک های شنوایی سنجی سفارشی می توانند متناسب با نیازهای خاص فضایی تنظیم شوند و به طور کلی در شرایط ایده آل شامل طرح های “اتاقک درون یک اتاقک” هستند که ایزوله صوتی بهینه را فراهم می کنند. این اتاقک ها برای انجام آزمایش های شنوایی و تعیین آستانه های شنوایی استفاده می شود.

از کجا بفهیم اتاقک اکوستیک کیفیت خوبی دارد؟

ویژگی مهم اتاقک اکوستیک، عدم انتقال صدا یا نویز از محیط بیرون به داخل اتاق است. براساس مواد استفاده در طراحی اتاقک اکوستیک، مقدار صدای انتقال داده شده می تواند متفاوت باشد.

چرا آکوستیک بودن اتاقک شنوایی سنجی اهمیت دارد؟

استفاده از اتاقک های آکوستیک صوتی در تشخیص و درمان مشکلات شنوایی مهم است. این اتاق ها باید محیطی راحت را برای بیماران در طول ارزیابی داشته باشد. پس بایستی فضای آرامش بخشی را برای بیماران فراهم کند. همچنین در هنگام ساخت اتاقک اکوستیک به این نکته توجه کرد که باید سطح کاهش سر و صدا 35 دسی بل یا بیشتر را فراهم کند تا فضای آزمایش کنترل شده ای فراهم شود.

سفارش ساخت اتاقک آکوستیک برای شنوایی سنجی

ساخت اتاقک آکوستیک برای شنوایی شناسی یک کار تخصصی است و ما این کار را با کمک نجاران متبحر که سالها تجربه ایجاد و نصب این اتاق ها را دارد، انجام می دهیم. طراحی اتاقک آکوستیک براساس سایز و اندازه ی معاونت درمان و  براساس سلیقه ی شما انجام می شود. تیم تخصصی ما حاضر است در زمینه ی اندازه و سایز اتاقک اکوستیک با شما همکاری لازم را داشته باشد.

در مورد طراحی این اتاقک ها، مهم است که یکپارچگی صوتی حفظ شود. بنابراین لازم است تهویه و سیستم های دیگر برای اطمینان از حداقل تداخل در محیط صوتی برنامه ریزی شود. این به معنای نصب سیستم های تهویه بی صدا است تا در زمان فعال بودن تهویه مشکلی در انجام آزمایش انجام شود. تهویه مطبوع می تواند از طریق اتصال به سیستم ساختمان موجود یا با استفاده از یک واحد مستقل باشد. از دیگر ویژگی های مهم طراحی اتاقک اکوستیک می توان به نصب درب های صوتی اشاره کرد. این کار با فناوری های جدید برای ایجاد عملکرد بی صدا و جلوگیری از لرزش استفاده می شود.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *