Search
Close this search box.

سمعک بلوتوثی چیست؟ 10 نکته در مورد سمعک بلوتوثی

سمعک بلوتوث دار

سمعک بلوتوثی یکی از جدیدترین تکنولوژی های سمعک در ده سال اخیر است. بلوتوث یک فناوری بی سیم است که به دو دستگاه اجازه می دهد در فواصل کوتاه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بسیاری از سمعک های دارای بلوتوث مشابه فناوری بی سیم است که به شما امکان می دهد سمعک های خود را به تعدادی دستگاه متصل کنید. به این معنی که می توانید بیشتر از هر زمان دیگری به وسایل دارای بلوتوث مانند تلویزیون و موبایل متصل شوید.

سمعک بلوتوث دار زیمنس

سمعک بلوتوثی چیست؟

اغلب سمعک بلوتوثی شامل بلوتوث یا فناوری بی سیم مشابه است که به شما امکان می دهد سمعک های خود را به تعدادی دستگاه متصل کنید. بلوتوث یک فناوری بی سیم است که به دو دستگاه اجازه می دهد در فواصل کوتاه، معمولاً تا حدود 30 متر، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روزها سخت افزار بلوتوث در صدها دستگاه از جمله تلفن های همراه، رایانه، دوربین و البته سمعک وجود دارد.

با کمک سمعک بلوتوثی به دستگاه های هوشمند متصل شوید

فناوری بلوتوث در سمعک ها به این معنی است که شما می توانید به راحتی به تلفن هوشمند Apple یا Android خود متصل شوید. سمعک های شما مانند تلفن های بی سیم کار می کنند، بنابراین می توانید صداها را مستقیماً به سمعک های خود منتقل کنید. می توانید به راحتی تماس تلفنی برقرار کنید و به موسیقی و فیلم گوش دهید. همچنین با کمک بلوتوث می توانید با مجموعه ای از لوازم جانبی دیگر ارتباط برقرار کنید تا شما را با هر آنچه که می خواهید درگیر باشید. هنگامی که به تلویزیون نگاه می کنید نیازی نیست صدای آن را بالا ببرید، بلکه با کمک بلوتوث صدا مستقیم در گوش ما پخش می شود.

کنترل تنظیمات سمعک با کمک بلوتوث

در اکثر سمعک های بلوتوث دار همچنین یک اپلیکشین برای بارگیری در تلفن هوشمند شما در دسترس است. بنابراین می توانید تنظیمات سمعک خود را به راحتی و با احتیاط درست کنید، و این کار را هر زمان که نیاز دارید می توانید انجام دهید.

سمعک بلوتوث دار فوناک

نحوه ی اتصال سمعک بلوتوثی چگونه است؟

بعضی اوقات این اتصال مستقیماً و بدون هیچ وسیله ی دیگری به سمعک شما منتقل می شود. گاهی اوقات به دستگاه دیگری به نام streamer  نیاز دارید. این پخش کننده با تبدیل سیگنال های بلوتوث به سیگنال های FM کار می کند که به شما امکان می دهد تماس های تلفنی، تلویزیونی و غیره را بشنوید. این سیگنال همچنین به سمعک می گوید که میکروفون خود را خاموش کند تا شما با بمبارانی از صداها روبه رو نشوید.

برخی از سمعک ها به عنوان MFI یا MFA شناخته می شوند(ساخته شده برای iPhone یا برای Android). این بدان معنی است که سمعک بلوتوثی مستقیماً به محصولات Apple یا دستگاه های Android بدون نیاز به streamer متصل می شوند. این اتصال مستقیم بدان معناست که شما می توانید از سمعک های خود مانند هدفون بی سیم برای برقراری تماس و مکالمه با تلفن در محیط های شلوغ، تماشای تلویزیون بدون حواس پرتی یا لذت بردن از موسیقی هنگام پیاده روی استفاده کنید. سمعک ها به اندازه هدفون به یک وسیله سرگرمی تبدیل می شوند.

چه سمعک هایی دارای بلوتوث هستند؟

  • سمعک فوناک مدل Marvel
  • سمعک های زیمنس یا سیگنیا مدل NX و X
  • سمعک Styletto زیمنس
  • سمعک های اتیکن

با سمعک‌های جدید داخل گوشی زیمنس، صدای تلویزیون و موبایل‌تان را به صورت بلوتوثی بشنوید

این سمعک‌ها برای افرادی مناسب است که در شنیدن صدای تلویزیون و موبایل با وجود اینکه سمعک می‌زنند، مشکل دارند. کاربران کم شنوایی با هر میزان افت شنوایی می‌توانند از این سمعک‌ها استفاده کنند، به ویژه کاربرانی که افت شنوایی شدید تا عمیق دارند و سمعک‌های عادی برایشان پاسخگو نیست. کیفیت عالی صدای موبایل و تلویزیون با بلوتوث فراموش نشدنی است. کافی است فناوری بلوتوث بی‌همتا و بی‌رقیب زیمنس را یکبار امتحان کنید.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *