Search
Close this search box.

سمعک داخل گوشی | بهترین سمعک داخل گوشی برای کم شنوایی

سمعک داخل گوشی insio زیمنس

سمعک های داخل گوشی آن دسته از سمعک هایی هستند که در داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. ازنظر اجزا و ساختار مانند سایر سمعک ها بوده و هیچ تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن‌ها سایز سمعک می باشد. سمعک های داخل گوشی را نیز می‌توان از دسته سمعک‌های نامرئی نام برد.

انواع سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی مدل ITE

این مدل سمعک داخل گوشی از تمام مدل‌های داخل گوشی بزرگ‌تر بوده و تمام فضای داخل لاله‌ی گوش را پر می کند. بر این اساس چون سایز آن‌ها بزرگ‌تر است، قدرت این سمعک ها نیز بیشتر است. یکی از نقاط ضعف این سمعک ها اندازه بزرگ آن بوده به طوریکه از بیرون قابل رؤیت است. از طرفی نقطه قوت این سمعک، بلوتوث دار بودن آن است که توانایی اتصال مستقیم به گوشی را دارد.

سمعک داخل گوشی CIC

سمعک‌های داخل کانال گوش (CIC) ابزاری سفارشی هستند که برای قرار گرفتن کاملاً در داخل کانال گوش طراحی شده‌اند و تقریباً نامرئی هستند. این نوع سمعک برای افرادی با کم‌شنوایی خفیف تا متوسط ساخته شده‌اند و به دلیل اندازه کوچکشان، جذابیت بصری بالایی دارند. سمعک‌های CIC براساس شکل طبیعی گوش ساخته می شوند. علیرغم اندازه کوچک آن‌ها، اغلب این سمعک‌ها دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کاهش دیجیتالی نویز و جلوگیری از فیدبک هستند. با این حال، به دلیل سایز کوچک آنها، ممکن است عمر باتری کمتری داشته باشند.

سمعک داخل گوشی مدل IIC

کوچک‌ترین سمعک های داخل گوشی سمعک های مدل IIC هستند که کاملاً داخل کانال گوش قرار می گیرند و تقریباً غیرقابل رؤیت هستند. این سمعک ها نیز همانند سمعک های داخل گوشی مدل CIC باتری سایز ده مناسب آن‌ها است. این مدل سمعک به دلیل اینکه کاملاً داخل کانال گوش قرار می گیرد نیازمند مراقبت بیشتر است. شکل زیر سمعک نامرئی و داخل گوشی برای بیمار طراحی شده است که اصلا قابل مشاهده نیست.

سمعک داخل گوشی IIC

سمعک داخل گوشی نامرئی ازجمله سمعک های پر کاربرد داخل گوش است که بسیار ظریف طراحی می شوند. سمعک های نامرئی که به‌اختصار IIC گفته می شود، کوچک‌ترین مدل داخل گوشی بوده که کاملاً داخل کانال گوش قرار می گیرد. سمعک داخل گوشی نامرئی در عمق کانال گوش و بافاصله چند میلی‌متری از پرده گوش قرار می گیرد و کسی متوجه آن نمی شود. برای ساخت سمعک نامرئی احتیاج به قالب گیری بوده و باید متناسب با گوش هر شخص، طراحی شود.

نامرئی ترین سمعک داخل گوشی

معایب سمعک iic

  • افت شنوایی فرد نباید از حد خاصی شدیدتر باشد و یا اینکه الگوی افت شنوایی سخت نباشد. البته در مواردی و تنها با داشتن کانال گوش بزرگ و مناسب درافت‌های نسبتاً شدید می‌توان سمعک‌های نامرئی را تجویز نمود.
  • مجرای گوش فرد باید دارای حجم و شکل مناسبی باشد تا قطعات سمعک به‌صورت استاندارد و اصولی درون سمعک قرار گیرد.
  • بیشترین چالش در ساخت سمعک نامرئی، فضای کم مجرای گوش و پیچ‌وخم‌های شدید است.
  • در مواردی که گوش بیمار ترشح دارد و یا اینکه عفونت گوش میانی یا خارجی وجود دارد، معمولاً سمعک‌های نامرئی برای فرد تجویز نمی‌گردد. دلیل این موضوع در درجه‌ی اول شدیدتر شدن و آسیب بیشتر به گوش بیمار است. بسته شدن گوش و عدم تهویه مناسب باعث شدیدتر شدن شرایط گوش میانی و عفونت آن می‌شود. علاوه بر این مسئله، بلندگوی سمعک در معرض ترشح و رطوبت مستقیم قرار می‌گیرد و احتمال اختلال در عملکرد و سوختن افزایش می‌یابد.

محدودیت های سمعک‌های iic

  • سمعک‌های icc به دلیل سایز بسیار کوچک مناسب سالمندان نیست
  • افت‌های شنوایی خاصی را پوشش می‌دهند و برای هر افت شنوایی کاربرد ندارد
  • مصرف زیاد باتری به طوریکه هر 4 روز نیازمند تعویض باتری هستند
  • نیازمند مراقبت‌های ویژه، به دلیل اینکه به‌طور مستقیم با جرم گوش در تماس هستند
  • هر 6 ماه یک‌بار بایستی سمعک‌های IIC سرویس شده و توری‌های داخل آن عوض شود

    سمعک داخل گوشی CIC

مزایای سمعک‌های cic

این سمعک‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و محدودیت‌هایی هستند که باهم به این موارد می‌پردازیم

  • سمعک‌های نامرئی CIC قابلیت پوشش افت‌های شنوایی ملایم تا شدید را دارند. یکی از اصلی‌ترین مزایای این نوع سمعک سایز آن است که علاوه بر فراهم کردن فاکتورهای زیبایی برای فرد، از باتری‌های کوچک‌تری استفاده می‌شود.
  • مزیت دیگر آن، استفاده از جهت‌یابی طبیعی با کمک لاله‌ی گوش است. برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های لاله‌ی گوش باعث جمع‌آوری و تقویت صداهای اطراف می‌شود و نقش بسیار مهمی در طبیعی بودن صدا دارد. سمعک‌های نامرئی کاملاً درون مجرای گوش قرار می‌گیرد و تأثیری بر دریافت صداها ندارد و باعث می‌شود تا فرد استفاده‌کننده صدای طبیعی‌تر و بهتری را دریافت کند.
  • دارا بودن وایرلس از دیگر مزیت این سمعک‌ها است. با استفاده از ریموت کنترل ها و اپلیکیشن های موبایل امکان تغییر ولوم کنترل و برنامه‌های این سمعک‌ها وجود دارد. علاوه بر این قابلیت به اشتراک گذاشتن اطلاعات دریافتی از هر گوش با گوش دیگر فراهم‌شده و همانند سمعک‌های پشت‌گوشی دارای قابلیت ارتباط دوگوشی شده‌اند.

محدودیت‌های سمعک‌های CIC

سمعک‌های CIC دارای یکسری محدودیت هستند مانند: کوچک بودن آن باعث می‌شود کار با آن برای کسانی که لرزش دست دارند سخت باشد. مصرف بیشتر باتری نسبت به سایر گروه‌های سمعک و اینکه در معرض مستقیم جرم گوش قرار می‌گیرد که باعث می‌شود کاربر به‌صورت روزانه باید به نظافت آن بپردازد. این سمعک‌ها به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و بایستی هر 6 ماه یک‌بار سرویس شوند.

قوی ترین سمعک داخل گوشی

قوی ترین سمعک های داخل گوشی کاملا در کانال گوش قرار می گیرند و برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند، مناسب است.

بعضی از ویژگی های این نوع سمعک:

  • کوچکترین سمعک های موجود در دنیا هستند
  • نویز باد نمی توند این نوع سمعک ها را تحت تاثیر قرار دهد
  • باتری های کوچکی دارند و عمر مفید باتری ها یک هفته است
  • با کمک موبایل می توان صدای آن را کم و زیاد کرد
  • حساسیت کمتری به جرم گوش دارند و مقاوم هستند
  • قابلیت اتصال مستقیم به گوشی دارند

قوی ترین سمعک داخل گوش چه سمعکی است؟

تمام سمعک های داخل گوشی در تمام برندهای مختلف دارای قدرت‌های متنوعی هستند. قوی‌ترین سمعک های داخل گوشی می‌توان به سمعک اتیکن مدل OWN اشاره کرد که می تواند تا 90 درصد افت شنوایی را پوشش دهد. منظور از قوی بودن سمعک های داخل گوشی، سیستم پردازش قوی و میکروفون باکیفیت است. در هنگام تجویز سمعک درصورتی‌که افت شنوایی مراجع کننده مناسب سمعک داخل گوشی باشد، ادیولوژیست قوی‌ترین سمعک داخل گوشی را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین سمعک داخل گوشی

در حال حاضر بهترین سمعک داخل گوشی در ایران سمعک own اتیکن است که از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد. سمعک های داخل گوشی فوناک نیز یکی دیگر از بهترین سمعک های داخل گوشی است که می تواند مستقیم به موبایل متصل شود.

برندهای سمعک داخل گوشی 

سمعک داخل گوشی زیمنس

 کوچکترین و جدید ترین سمعک داخل گوشی insio زیمنس با کیفیت صدایی بی نظیر است که در سال ۲۰۱۸ تولید شدند. برخی از ویژگی های سمعک insio زیمنس در زیر آورده شده است:

  • صدای واضح و شفاف
  • طبیعی ترین صدا با ویژگی Sound Clarity درمحیط های مختلف.
  • به صورت سفارشی مطابق با آناتومی گوش شما ساخته می شود.
  • به منظور دستیابی به سطح بالای نامرئی و راحتی، این سمعک به راحتی و نرمی داخل گوش شما قرار می گیرد.
  • درک گفتار در محیط های پر سر و صدا و کیفیت گفتار بهتر.
  • سرکوب نویز: به شما کمک می کند تا در تمام موقعیت ها، گفتار را به صورت واضح بشنوید. این ویژگی درک گفتار طرف مقابل را در محیط های پر سر و صدا مانند رستوران یا سالن کنفرانس راحت تر می کند.
  • پیچیده اما کوچک: سمعکی بسیار کوچک، مجهز به فناوری پیشرفته برای بالاترین حد از تجربه شنوایی طبیعی است و به صورت بی سیم قابل کنترل است.
  • قابلیت برقراری تماس های تلفنی با کمک touchControl که باعث درک بهتر مکالمه می شود.
  • مناسب برای انواع افت شنوایی ملایم، متوسط، شدید و عمیق.
سمعک داخل گوشی
سمعک داخل گوشی زیمنس

سمعک داخل گوشی insio برای درمان وزوز گوش

کم شنوایی معمولا یک فرآیند تدریجی است که در ابتدا توجه فرد را جلب نمی کند. در صورتی که فرد علاوه بر وزوز گوش ، کم شنوایی نیز داشته باشد استفاده از سمعک بسیار کمک کننده خواهد بود. در مواردی که کم شنوایی وجود دارد مغز به عدم دریافت اطلاعات از مغز واکنش نشان می دهد و این واکنش بصورت وزوز گوش شنیده می شود. پس از استفاده از سمعک معمولا وزوز گوش حذف میگردد. در برخی موارد به محض برداشتن سمعک ممکن است وزوز گوش فرد برگردد و مجددا شنیده شود.

سمعک داخل گوشی INSIO NX 

در سایزی کاملا نامرئی با کیفیتی فوق العاده و مناسب با آناتومی گوش شما به دو صورت سفارشی و پیش ساخته توسط ربات های هوشمند ساخته می شود.

 

سمعک داخل گوشی
جدیدترین سمعک داخل گوشی

دیگر ویژگی سمعک داخل گوشی insio زیمنس

مکالمه ی رو در رو یا با تلفن، به تمرکز و تلاش نیاز دارد. در هر کجا که صدای محیط، توجه شما را از شنیدن آنچه که برای اهمیت دارد منحرف می کند، سمعک داخل گوشی زیمنس مدل insio این چالش را برای شما حل می کند.

این سمعک صدای جهتی را تقویت می کند به طوری که وقتی به گفتگوی فرد مقابل خود گوش می کنید، صدای ناخواسته ی پس زمینه را حذف می کند. بنابراین شما می توانید آنچه که مایل به شنیدن آن هستید را در طول روز و در هر موقعیتی بشنوید. امکانات بر اساس نوع سمعک متفاوت است. متخصص شنوایی شما در این راستا به شما کمک خواهد کرد. برخلاف سمعک هایی که در پشت گوش قرار می گیرند، میکروفن سمعک داخل گوشی insio زیمنس صدا را در داخل کانال گوش دریافت می کند.

این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا تماس های تلفنی و صدای موزیک را به صورت طبیعی بشنوید. همچنین می توانید از هدفون های روگوشی استفاده کنید. هنگام استفاده از سمعک داخل گوشی insio زیمنس شنوایی شما آنقدر طبیعی به نظر می آید که شما وجود سمعک در داخل گوش های خود را فراموش خواهید کرد.

کلینیک جهان سمعک با ۲۳ سال سابقه، به عنوان نمایندگی سمعک زیمنس آماده پاسخگویی و مشاوره تلفنی رایگان در خصوص سمعک داخل گوشی insio زیمنس به هموطنان عزیز می باشد.

سمعک داخل گوشی
سمعک داخل گوشی insio زیمنس

سمعک داخل گوشی فوناک

سمعک های داخل گوشی فوناک Virto نام دارد. این شرکت در سال 1947 در کشور سوئیس فعالیت خود را آغاز کرد. عرضه‌ی سمعک های فوناک در جهان به بیش از صد کشور می رسد و تقریباً نام آشنایی در سراسر دنیا است. سمعک های داخل گوشی فوناک دارای چهار مدل در اندازه‌ها و سطوح کیفیتی مختلف با امکان تغییر قدرت سمعک و دارای مدارهای ویژه کنترل وزوز گوش است. سمعک های داخل گوشی فوناک مدل IIC را نیز ارائه می دهند.

سمعک داخل گوشی رکستون

سمعک های داخل گوشی رکستون از سری مدل های سمعک تحت لیسانس شرکت زیمنس هستند. این سمعک ها همانند سمعک های زیمنس کاملاً هوشمند بوده و تمام امکانات سمعک های داخل گوشی زیمنس را دارند.

تفاوت سمعک های داخل گوشی رکستون با زیمنس در کشور تولیدکننده است. سمعک های داخل گوشی رکستون در کشور سنگاپور تولید می شود. سمعک های داخل گوشی رکستون در 3 سطح کیفیت ارائه می شوند.

سمعک داخل گوشی اتیکن

سمعک های داخل گوشی اتیکن نیاز به معرفی ندارند. این سمعک ها یکی از باکیفیت‌ترین سمعک های دنیا هستند که علاوه بر امکانات سایر مدل ها، دارای کیفیت صدای بیشتر و وضوح گفتار بالا هستند. سمعک های داخل گوشی اتیکن دارای پنج سطوح مختلف کیفیت هستند. سمعک های داخل گوشی اتیکن قدرت خوبی دارند و اغلب افت های شنوایی را پوشش می دهند.

سمعک داخل گوشی ویدکس

سمعک های داخل گوشی ویدکس نیز مانند سمعک های فوناک در چهار رده کیفیتی ارائه می شوند. سمعک EVOKE معروف‌ترین سمعک داخل گوشی ویدکس است که در سال 2018 ارائه شد. سمعک های یونیک از دیگر برند معروف سمعک های داخل گوشی ویدکس هستند. متأسفانه سمعک های ویدکس از سال 2020 وارد ایران نشده است.

سمعک داخل گوشی شارژی

سمعک های داخل گوشی چون به صورت کیت خام وارد می شوند و براساس قالب گوش بیمار ساخته می شوند معمولا باتری خور هستند و شارژی نیستند. البته در بعضی موارد می توان از باتری قابل شارژ استفاده کرد. بنابراین تا به امروز هنوز سمعک های داخل گوشی شارژی تولید نشده اند.

جدیدترین سمعک داخل گوشی

جدیدترین سمعک های داخل گوشی، سمعک هایی هستند که تابه‌حال تولید شده اند. در سمعک های داخل گوشی اتیکن، مدل opn جدیدترین سمعک داخل گوشی هستند.  در سمعک های زیمنس مدل پرایمکس جدیدترین سمعک های داخل گوشی هستند. در مدل فوناک Virto Belong یکی از جدیدترین سمعک های داخل گوشی است. در مدل رکستون استرلینگ40 یکی از جدیدترین سمعک های داخل گوشی است.

قیمت سمعک داخل گوشی

قیمت سمعک های داخل گوشی براساس عوامل زیادی تعیین می شود. هزینه ساخت سمعک های داخل گوشی بر اساس تکنولوژی و ویژگی های آن، اندازه، برند و خدمات پس از فروش متفاوت است. سوال بسیاری از کاربران سمعک این است که دلیل تنوع این قیمتها چیست؟ عوامل زیادی در این زمینه نقش دارند.

یکی از مهمترین عوامل مهم در قیمت سمعک های داخل گوشی کانال و باند سمعک است. هرچقدر تعداد کانال و باند سمعک بیشتر باشد کیفیت و وضوح صدای بیشتری دارد و کاربر سمعک احساس راحتی بیشتری می کند. بر این اساس قیمت سمعک های داخل گوشی از 8 میلیون تومان شروع می شود. سمعک های داخل گوشی اتیکن جدید از 10 میلیون تومان شروع می شود.

 

خرید سمعک داخل گوشی

خرید سمعک داخل گوشی یک تصمیم مهم است که باید با دقت انجام شود. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در خرید سمعک داخل گوشی مناسب آورده شده است:

  1. با یک شنوایی‌شناس مشورت کنید: شنوایی‌شناس می‌تواند میزان شنوایی شما را ارزیابی کند و نوع و شدت کم شنوایی شما را تشخیص دهد. همچنین می‌تواند به شما در انتخاب سمعک مناسب کمک کند.
  2. در مورد انواع سمعک داخل گوشی تحقیق کنید: سمعک‌های داخل گوشی در انواع مختلفی موجود هستند، از جمله سمعک‌های RIC، سمعک‌های CIC، و سمعک‌های IIC. هر نوع دارای مزایا و معایب خاص خود است.
  3. در مورد ویژگی‌های سمعک داخل گوشی تحقیق کنید: سمعک‌های داخل گوشی دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستند، از جمله پردازشگر سیگنال دیجیتال، کاهش فیدبک، و اتصال بلوتوث. مهم است که در مورد ویژگی‌هایی که برای شما مهم هستند، تحقیق کنید.
  4. بودجه خود را در نظر بگیرید: سمعک‌های داخل گوشی در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند. مهم است که بودجه خود را قبل از شروع فرآیند خرید در نظر بگیرید.

در اینجا چند سؤال کلیدی وجود دارد که باید از شنوایی‌شناس خود هنگام خرید سمعک داخل گوشی بپرسید:

  • چه نوع سمعک داخل گوشی برای من مناسب است؟
  • کدام ویژگی‌های سمعک داخل گوشی برای من مهم است؟
  • چه چیزی سمعک داخل گوشی را از سایر سمعک‌ها متمایز می‌کند؟
  • هزینه سمعک داخل گوشی چقدر است؟
سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *