Search
Close this search box.

سمعک دولتی و نحوه ثبت نام آن

سمعک دولتی و نحوه ثبت نام آن

از آنجایی که سمعک یک کالای وارداتی است به تازگی برای تعداد محدوی از انواع سمعک ها، ارز دولتی شامل شده است. این سمعک ها که به سمعک دولتی معروف شده اند، هرچندوقت یکباری توزیع می شوند. آن دسته از افرادی که خواهان دریافت سمعک دولتی هستند بایستی به کلینیک های شنوایی مراجعه نموده و برای سمعک ثبت نام کنند.

سمعک دولتی

اگر دولت هزینه ای بابت واردات سمعک نمی داد قیمت هر عدد سمعک بالای 40 میلیون تومان می شد. سمعکی که امروزه در اختیار مددجویان گرامی هست سمعکی ست که با ارز دولتی وارد شده است، البته سمعک هایی که با ارز دولتی وارد شده اند سمعک های رده متوسط و در بعضی اوقات مدل پایین هستند و سمعک های مدل بالا و با کیفیت به صورت آزاد وارد می شود و طبیعتا قیمت بالاتری دارد.

امکان حذف سمعک دولتی وجود دارد؟

جواب بله است. از آنجاییکه به مرور ارز دولتی برای تمام کالاها حذف می شود پیش بینی شده است در سال 1403 نیز سمعک دولتی وجود خارجی نداشته باشد و تمام سمعک های موجود در کشور با ارز آزاد وارد می شود. البته این امر تا حدودی به نفع کاربران سمعک است چراکه باعث می شود سمعک های متوسط و رده پایین وارد نشود.

چه سمعک هایی با ارز دولتی وارد می شود؟

کلیه ی برند های معتبر سمعک از جمله زیمنس، اتیکن، فوناک، یونیترون و در رده های متوسط با ارز دولتی وارد می شوند.

نحوه ثبت نام سمعک دولتی

جهت ثبت نام و خرید سمعک دولتی می توانید به جهان سمعک مراجعه کنید. البته که تعداد سمعک های دولتی محدود است و بایستی در کلینیک ثبت نام انجام داده و مبلغی را بابت پیش پرداخت به کلینیک ارائه دهید تا به محض تخصیص سمعک دولتی با شما تماس بگیرند.

سمعک رایگان

افرادی که عضو سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند می توانند با مراجعه به این مراکز در شهر خود و با پر کردن فرم درخواست ارائه سمعک رایگان در نوبت دریافت آن قرار بگیرند. افرادی که از طرف سازمان بهزیستی و کمیته امداد حقوق دریافت می کنند، شرایط دریافت سمعک رایگان را دارند.

نامه درخواست سمعک از بهزیستی

نامه درخواست سمعک از بهزیستی

قیمت سمعک دولتی ارزانتر است

قیمت سمعک‌های ارزان را می‌توان در سمعک های دولتی پیدا کرد که همانطور که در بالا اشاره کردیم در مدل های متوسط و رده پایین هستند. البته در رده‌های بالاتر هم سمعک‌های نسبتاً ارزان و مقرون‌به‌صرفه نیز وجود دارد. فراموش نکنید سمعک یک پروتز پزشکی است که درواقع جایگزین گوش و شنوایی شما می‌شود، پس با تهیه سمعک ارزان، به باقیمانده سیستم شنوایی خود آسیب نرسانیم. وقتی حرف از سمعک ارزان می‌شود، یعنی اینکه تمام امکانات و برنامه‌هایی که برای یک فرد کم‌شنوا لازم و ضروری است حذف می‌شود. سمعک ارزان سمعکی است که قیمت آن پایین از حد معمول باشد و ممکن است این نوع سمعک‌ها برای شنوایی فرد مناسب نباشد.

دیگر معایب خرید سمعک ارزان

خرید سمعک ارزان معایبی دارد. یکی از معایب خرید سمعک ارزان کیفیت پایین قطعات آن است. شاید در وهله‌ی اول قیمت سمعک ارزان برای شما به‌صرفه باشد اما تعمیرات و خدمات پس از فروش ضعیف آن شما را کلافه می‌کند. پیشنهاد ما این است که سمعک باکیفیت بخرید و حداقل 6 الی 8 سال از آن استفاده کنید. نکته‌ی دیگر این است که وقتی شما اقدام به تهیه سمعک ارزان می‌کنید نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید.

قیمت سمعک ارزان در چه حدودی است؟

قیمت سمعک های ارزان یعنی نوع دولتی بین 6 میلیون تا 12 میلیون تومان متغیر است. شما می توانید با کمی هزینه بیشتر سمعک های باکیفیت تر تهیه کنید که دولتی نیستند و به صورت آزاد وارد شده است.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

7 پاسخ

  1. سلام ؟خانمم به این اداره بی درو پیکر مراجعه کردن چند ساله رفتیم وهیچ جوابی نگرفتیم اگر می‌شود از مزایای دولتی یا هر چیز دیگری برای دریافت سمعک اقدام کنیم دیگه عمر آدمی مگه چند ساله تموم شده دیگه ارزس موندن نداره لطفا همکاری کنید

    1. باسلام برای دریافت سمعک دولتی می توانید به مراکز شنوایی مراجعه کنید. کلینیک ما هم سمعک دولتی موجود دارد.

  2. سلام وقت بخیر بنده خانمم تحت پوشش بهزیستی میباشد وبرای سمعک هم به این اداره گفتیم اما نتیجه ای نگرفتیم و خانم کاملا ناشنوا هست خواستم راهنمای کنید و اگر امکان دارد سمعک دولتی دریافت کنیم متشکرم

    1. سلام برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند تنها جایی که می توانند برای دریافت سمعک مراجعه کنند همون مرکز بهزیستی است. لازم به ذکر است سمعکی که بهزیستی اهدا می کند تقریبا رایگان است و با سمعک دولتی فرق می کند.

    1. سلام نوار گوش پدرتون رو به شماره واتس آپ 09125389465 ارسال کنید. راهنمایی تون می کنن.
      در ارتباط با سمعک دولتی در حال حاضر تعداد محدودی موجود است.

      1. سلام وقت بخیر بنده خانمم تحت پوشش بهزیستی میباشد وبرای سمعک هم به این اداره گفتیم اما نتیجه ای نگرفتیم و خانم کاملا ناشنوا هست خواستم راهنمای کنید و اگر امکان دارد سمعک دولتی دریافت کنیم متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *