Search
Close this search box.

سمعک سوپر پاور و اولترا پاور

سمعک سوپر پاور

سمعک سوپر پاور چیست و برای چه کسانی کاربرد دارد؟ در ابتدا لازم است تعریفی از سمعک سوپر پاور داشته باشیم.

سمعک سوپر پاور چیست؟

علت نامگذاری این سمعک ها به سوپر پاور، بخاطر قدرت رسیور آنهاست. سمعک های سوپرپاور قدرتمندترین سمعک های موجود در جهان هستند که بیشترین تقویت لازم را برای افت های شنوایی بالای ۹۰ درصد ایجاد میکنند. این سمعک های الزاما پشت گوشی هستند. البته ممکن است در آینده سمعک های داخل گوشی با قدرت سوپرپاور طراحی شود ولی در حال حاضر فقط پشت گوشی هستند و معمولا باتری ۶۷۵ دارند.

باتری این سمعک ها دوام زیادی دارد و معمولا دو هفته یک بار نیاز به تعویض دارند. برای افراد با افت شنوایی عمیق نیز باید سمعک سوپرپاور تجویز کرد تا بتوان تقویت لازم را مهیا کرد. برای افراد با افت شنوایی پایین تر اگر سمعک سوپرپاور تجویز شود به دلیل قدرت خیلی بالا بیمار آزرده می شود.

در واقع مثل کسی ست که نمره ی چشم دو دارد ولی عینک نمره پنج استفاده می کند. در حال حاضر همه ی برندهای معروف سمعک، مدل سوپرپاور تولید می کنند. در بین رده بندی ها سمعک اتیکن قوی ترین قدرت را در بین سمعک های سوپرپاور دارد. سمعک های اتیکن کوچک ترین سایز در بین سمعک های سوپر پاور را دارا هستند. در بعضی برندها ممکن است بجای کلمه ی سوپر پاور کلمه ی های پاور را بشنویم که دقیقا به یک معنا هستند.

سمعک سوپر پاور و یا قدرت بالاتر از آن فقط در برند اتیکن وجود دارد. به سمعک های سوپر پاور با قدرت بالاتر UP گفته می شود. یکی دیگر از سمعک های سوپر پاور با کیفیت خوب، سمعک سوپرمیا برنافون است. سمعک سوپرمیا برنافون تا 120 دسی بل پوشش دارد. برخلاف تصور، باتری این سمعک سوپر پاور سایز 13 است.

کیفیت صدای بالا برای قابلیت شنیدن موثر در سمعک سوپر پاور

آسیب گسترده به سلول های مویی داخلی مشخصه اصلی کاهش شنوایی شدید تا عمیق است. به این معنی که افراد این گروه نسبت به افراد با شنوایی طبیعی و افرادی که افت شنوایی خفیف تری دارند، در معرض سر و صدای پس زمینه و نویز هستند. بنابراین، جهت تجویز در این افراد بایستی سمعک با قدرت زیاد طراحی شود. اگر سمعک این افراد قدرتمند طراحی نشود، در هنگام استفاده سمعک سوت می کشد و آزار دهنده است.

خرید سمعک سوپر پاور

سمعک سوپر پاور معمولا برای طیف بسیار محدودی از افراد کم شنوا کاربرد دارد. این سمعک ها همانطور که از اسمش پیداست قدرت بالایی دارند. مجموعه ی جهان سمعک با بیش از 20 سال سابقه ی تجویز سمعک در تهران، آماده مشاوره در زمینه خرید سمعک سوپر پاور به مددجویان عزیز است. در تمامی برند های سمعک، مدل سوپرپاور جهت خرید موجود است. سمعک سوپر پاور اتیکن دارای بالاترین کیفیت صدا است.

تفاوت سمعک سوپر پاور با اولتراپاور (UP)چیست؟

سمعک های التراپاور قدرت بیشتری نسبت به سوپر پاور دارند و برای افرادی که افت شنوایی عمیق دارند کاربرد دارد. سمعک های التراپاور در تعداد معدودی از برندها مانند اتیکن وجود دارند. قدرت این سمعک ها به حدی است که فرد بعد از گذاشتن سمعک، شنوایی خارق العاده ای را تجربه می کند.

سوپر پاور یا اولتراپاور اتیکن

سمعک اولترا پاور اتیکن

سمعک التراپاور اتیکن اکسید نام دارد که در سال 2021 تولید شد. این سمعک ها علاوه بر قدرت بالای شنیداری، قابلیت اتصال مستقیم به گوشی آیفون را دارد و فرد می تواند با کمک آن مستقیم آهنگ گوش کند، تلفن جواب دهد و مانند یک ایرپاد عمل می کند.

سمعک اولترا پاور اتیکن

آیا سمعک سوپر پاور نیاز بیمار با افت شنوایی شدید را برطرف می کند؟

جواب این سوال در گرو انتخاب برند و قدرت مناسب برای افت شنوایی فرد است. در بعضی موارد با تجویز اشتباه سمعک سوپر پاور فرد دارای افت شنوایی هیچ گونه تغییری در شنوایی خود نمی بیند و به کلی از سمعک زده می شود. اما در کلینیک تخصصی جهان سمعک با انتخاب درست سمعک سوپر پاور بیمار حتی می تواند آهنگ گوش کند و تمام صداهای محیطی را با جزئیات نسبتا خوبی بشنود.

سمعک سوپر پاور

سمعک سوپر پاور زیمنس

سمعک سوپر پاور زیمنس اولین گروه سمعک سوپر پاور است که قابلیت شارژی دارد. این سمعک ها در سال 2022 عرضه شدند. اولین سمعک سوپر پاور قابل شارژ  که با هربار شارژ شدن می تواند تا 61 ساعت کار کند. یکی از ویژگی های برجسته این سمعک ها این است که به طور طبیعی صدای شما را تقویت می کند و به بهبود مکالمات، همراه با اتصال بلوتوث کمک می کند.

سمعک Motion سوپر پاور به طور خاص انعطاف‌پذیرترین پشتیبانی شنوایی را برای کسانی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند ارائه می‌دهد. افرادی که افت شنوایی شدید دارند در هر محیطی و در هر زمانی به سمعک خود وابسته هستند. با استفاده از این سمعک فوق‌العاده، می‌توانید نیازهای شنوایی خاص خود را بدون به خطر انداختن ویژگی‌های با تکنولوژی بالا برطرف کنید. سمعک های شارژی سیگنیا موشن Charge & Go SP 5X دارای 32 کانال هستند.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *