Search
Close this search box.

سمعک پشت گوشی | خرید جدیدترین سمعک های پشت گوشی

سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی یا BTE نوعی از سمعک ها هستند که در پشت گوش قرار گرفته و با کمک یک شلنگ به قالب داخل گوش وصل می شود. عکس زیر یک سمعک پشت گوشی تجویز شده در جهان سمعک است.

سمعک پشت گوشی اتیکن

در تصویر زیر اولین سمعک از سمت چپ نوع پشت گوشی است. سمعک های پشت گوشی مانند سایر استایل ها دارای سطح تکنولوژی و قابلیت‌های متنوعی هستند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه  که در مورد سمعک های پشت گوشی لازم است را به طور کامل توضیح دهیم.

سمعک پشت گوشی

انواع سمعک پشت گوشی

انواع سمعک های پشت گوشی از نظر برند به زیمنس، اتیکن، فوناک، برنافون و یونیترون تقسیم می شوند. البته برندهای دیگری نیز وجود دارند اما معروف‌ترین برندها همین پنج تا هستند.

سمعک پشت گوشی زیمنس یا سیگنیا (signia)

از نقاط قوت سمعک پشت گوشی زیمنس می توان به کیفیت ساخت بالا و طراحی ویژه در محصولات نام برد. محصولات پشت گوشی زیمنس قابلیت اتصال وایرلس دو گوشی، طول عمر بالا و برخورداری از بالاترین کیفیت صدا را دارد. از جدیدترین سمعک های پشت گوشی سیگنیا می توان به مدل Motion X اشاره کرد که انقلابی در سبک طراحی سمعک به شمار می آید.

 

سمعک پشت گوشی زیمنس

البته سمعک زیمنس در سایر استایل های دیگر نیز مدل های جدیدی عرضه کرده است. اولین سمعک های پشت گوشی شارژی توسط شرکت سیگنیا تولید شد. البته این سمعک ها در قدرت سوپرپاور هستند.

سمعک پشت گوشی اتیکن (oticon)

شاید اگر بخواهیم بادوام‌ترین سمعک را برای خرید انتخاب کنیم قطعاً انتخابمان سمعک پشت گوشی اتیکن دانمارک خواهد بود. شرکت اتیکن یکی از تولیدکنندگان شاخص و مؤثر در زمینه ی محصولات کمک شنوایی است. کیفیت صدای خوب از ویژگی منحصربه‌فرد و غیرقابل رقابت سمعک اتیکن است که به جرأت می توان گفت هیچ سمعکی در دنیا وجود ندارد که کیفیت صدای حتی مشابه سمعک های اتیکن را داشته باشد.

 

سمعک پشت گوشی اتیکن

از جدیدترین سمعک های پشت گوشی اتیکن می توان به گروه  RUBBY، ZIRCON و MORE اشاره کرد. استفاده از قابلیت هوش مصنوعی، طراحی زیبا، دارا بودن سیستم وایرلس قدرتمند و بهره‌گیری از لوازم جانبی مؤثر ازجمله نقاط قوت این سمعک ها هستند.

سمعک پشت گوشی فوناک (phonak)

شرکت فوناک می گوید هدف ما بازیابی راحتی شنوایی است. هدف ما تولید انواع مختلف سمعک هایی است که از فناوری جدید استفاده می‌کنند و نیازهای خاص شما را برآورده می کنند که زندگی را ساده می کند و تجربه شنوایی استثنائی را برای شما به ارمغان می آورد. جدیدترین سمعک های پشت گوشی فوناک شامل نایدا، اسکای و اودئو است.

سمعک پشت گوشی فوناک

سمعک پشت گوشی برنافون (bernafon)

یکی دیگر از سمعک های پشت گوشی با کیفیت و قابل رقابت با اتیکن، سمعک برنافون است. معروف‌ترین سمعک پشت گوشی برنافون مدل آلفا و وایرون است. البته سمعک پشت گوشی آلفا به تازگی وارد ایران شده است. سمعک های پشت گوشی برنافون مدل آلفا قابلیت شارژ شدن دارند.

سمعک پشت گوشی یونیترون (unitron)

سمعک های یونیترون ساخت کشور کانادا و زیر مجموعه شرکت سونووا (Sonova) است. سمعک های پشت گوشی ارزان از ویژگی شرکت یونیترون است. سمعک های یونیترون طرفداران کمتری نسبت به چهار برند بالا را دارد.

جدیدترین سمعک پشت گوشی (BTE)

امروزه تمرکز شرکت های تولید کننده سمعک پشت گوشی بیشتر روی قابلیت های اتصالی مانند بلوتوث، امکاناتی مانند شارژ شدن و طراحی کوچک‌تر است. در جدیدترین سمعک های پشت گوشی تولید شده در سال 2022 و 2023 همگی بر کوچک شدن سایز سمعک، قابلیت شارژ شدن و حذف باتری، اتصال مستقیم به گوشی موبایل، ارتقاء کیفیت صدا در حضور صداهای مزاحم تأکید شده است.

ازجمله سمعک های خوب و جدید پشت گوشی می توان به خانواده X از سیگنیا، مدل ONE از ریساند، Marvel از فوناک و Moment از ویدکس اشاره کرد. سمعک های more اتیکن و  آلفای برنافون نیز جزو جدیدترین سمعک های پشت گوشی هستند.

سمعک شپت گوشی اتیکن مدل MORE

بهترین سمعک پشت گوشی

وقتی سخن از بهترین سمعک های پشت گوشی می آید ناخودآگاه چندین فاکتور به ذهن ما خطور می کند؛ اما اگر از یک متخصص شنوایی و سمعک بپرسید بهترین سمعک پشت گوشی ازنظر شما چیست قطعاً چند فاکتور مهم را بیان می کند.

بهترین سمعک های پشت گوشی باید دارای کیفیت صدای مطلوب، مصرف باتری کم، کوچک‌ترین سایز ممکن، خرابی و دردسرهای کمتری باشد. مطمئنا یک برند خاص نمی تواند صاحب بهترین سمعک پشت گوشی باشد اما در گروه اتیکن و برنافون قطعاً سمعک های پشت گوشی زیادی هستند که می‌تواند جزو بهترین سمعک‌های حال حاضر باشند.

قوی‌ترین سمعک های پشت‌گوشی

قوی ترین سمعک پشت گوشی حال حاضر سمعک های اکسید اتیکن هستند تا 120 دسی بل پوشش شنوایی دارند. سمعک اکسید که در حال حاضر لقب قوی ترین سمعک دنیا را یدک می کشد برای افت های شنوایی شدید تا عمیق کاربرد دارد. از ویژگی های جالب این سمعک قابلیت اتصال مستقیم به گوشی آیفون است که به مانند یک ایرپاد عمل می کند. جهت آشنایی و مشاوره بیشتر در زمینه قوی ترین سمعک پشت گوشی می توانید با ما تماس بگیرید.

قوی ترین سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی هوشمند

سمعک هایی که در استایل پشت گوشی ساخته می شوند همگی هوشمند بوده و دارای آخرین تکنولوژی های روز دنیا هستند. وقتی از هوشمند بودن سمعک پشت گوشی حرف می زنیم منظور چیست؟ هوشمند بودن یک سمعک به چه دردی می خورد؟ کاربرد سمعک هوشمند چیست؟ آیا استفاده از سمعک هوشمند سخت است؟ این سوالات افرادی است که برای خرید سمعک به ما مراجعه می کنند.

هوشمند بودن یک سمعک باعث می شود گوش شما آسیب نبیند چون براساس میزان صدای محیط و شلوغی آن صدا را تقویت می کند. وقتی یک سمعک هوشمند می شود صدای دریافتی از آن 360 درجه ای می شود و جهت صدا را می توان تشخیص داد. یک سمعک هوشمند وایرلس دارد و با کمک موبایل می توان آن را کنترل کرد. استفاده از سمعک هوشمند اصلا سخت نیست و در واقع هوشمند شدن سمعک ها راحتی و کیفیت صدا را بهبود می دهند.

سمعک پشت گوشی هوشمند

کوچکترین سمعک پشت گوشی

همه ی مراجعین ما وقتی پیش ما می آیند دنبال کوچکترین سمعک ها هستند. کوچکترین سمعک پشت گوشی در گروه اتیکن قرار دارد و به اندازه ی یک بند انگشت است. البته به این نکته باید توجه کنیم انتخاب کوچکترین سمعک پشت گوشی در اختیار ما نیست بلکه میزان افت شنوایی افراد آن را مشخص می کند. هرچند در گروه اتیکن سمعک هایی برای افت شنوایی شدید وجود دارد که اندازه ی کوچکتری نسبت به سایر گروه ها دارد.

سمعک های پشت گوشی نامرئی

لقب سمعک های پشت گوشی نامرئی اولین بار به سمعک های ریک داده شد؛ چراکه این سمعک ها سایز کوچکی داشته و با یک سیم همرنگ پوست بدن در پشت گوش قرار گرفته و با کمک موی سر کاملا پنهان می شود. این سمعک ها برای زنان و مردانی که موی زیادی دارند بسیار مناسب بوده و اصلا قابل تشخیص نیست.

سمعک پشت گوشی نامرئی

سمعک های پشت گوشی نامرئی البته برای همه ی افراد مناسب نیست و کسانی که افت شنوایی با الگوی خاصی دارند کاربرد دارد. از دیگر ویژگی های برجسته سمعک ریک اتصال مستقیم و بدون رابط به گوشی های آیفون است و در واقع مانند ایرپاد عمل می کند. عکس زیر نمونه سمعک پشت گوشی ریک تجویز شده در جهان سمعک است.

سمعک پشت گوشی ریک

قیمت انواع سمعک پشت گوشی

انواع سمعک های پشت گوشی دارای مدل ها و رده های متنوعی می باشد. قیمت سمعک های پشت گوشی در مدل های آنالوگ، دیجیتال و هوشمند متفاوت است. معمولا تکنولوژی عامل اصلی تعیین قیمت سمعک پشت گوشی است. قیمت سمعک پشت گوشی معمولا از حدود 8 میلیون تومان شروع می شود و در مدل های هوشمند وایرلس به 25 الی 50 میلیون تومان هم می رسد. البته در حال حاضر سمعک های آنالوگ منسوخ شده و در بازار موجود نیست.

نقش تکنولوژی در قیمت سمعک پشت گوشی

تکنولوژی همیشه عامل اول تعیین قیمت سمعک پشت گوشی بوده است. سمعک پشت گوشی بیشترین مدارات و تکنولوژی های کاربردی را به همراه دارند. معمولا سمعک پشت گوشی دارای توانایی های اضافه تری نسبت به سمعک داخل گوشی می باشد.

سمعک پشت گوشی قادر به شناسایی راحت تر صدای محیط، تمرکز بهتر بر گفتار با استفاده از دو میکروفون، قدرت وایرلس قوی تر و اشتراک گذاری اصوات بین دو گوش، بهره گیری از لوازم جانبی متنوع و همچنین ارتباط مستقیم با موبایل می باشد. البته این توانایی ها در رده های تکنولوژی هوشمند وجود دارد و قیمت سمعک های پشت گوشی در این مدل ها بیشتر است. هرچه تکنولوژی در این محصولات پیشرفته تر و تعداد کانال بیشتر شود قیمت سمعک پشت گوشی به نسبت افزایش می یابد. قیمت سمعک پشت گوشی هوشمند بیشتر از قیمت سمعک پشت گوشی دیجیتال و آنالوگ می باشد.

نقش گارانتی و خدمات در قیمت سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی همانند سایر سمعک ها نیازمند تنظیمات دوره ای، سرویس، چکاپ و تعمیرات سمعک می باشد. سمعک پشت گوشی در معرض عرق فرد قرار دارد و همچنین با رطوبت هوا و گرد و غبار مواجه است. نوع و مدت گارانتی تاثیر زیادی در قیمت سمعک پشت گوشی دارد. قیمت سمعک پشت گوشی در برند های معتبر و دارای گارانتی مناسب تر بیشتر است. در افرادی که ترشحات گوش زیادی دارند، استفاده از سمعک پشت گوشی پیشنهاد می شود، چون در این حالت سمعک کمتر در معرض وکس گوش قرار گرفته و طول عمر بیشتری دارد.

قیمت سمعک پشت گوشی هوشمند

سطح تکنولوژی و مدار به کار رفته در سمعک، کیفیت ساخت، برند و کشور سازنده، گارانتی و خدمات پس از فروش همگی عوامل مهم در قیمت سمعک پشت گوشی هستند. قیمت خرید سمعک های پشت گوشی هوشمند در برند های مختلف متفاوت است. در برخی مدل ها قابلیت اتصال لوازم جانبی وجود دارد و بر همین اساس هزینه خرید سمعک پشت گوشی متفاوت است. معمولا قیمت سمعک پشت گوشی هوشمند از حدود 15 میلیون تومان شروع می شود و تا حدود 50 میلیون تومان ادامه دارد.

سمعک پشت گوشی

قیمت سمعک پشت گوشی فراهوشمند

سمعک پشت گوشی فراهوشمند بر اساس نوع و مقدار کم شنوایی کاربر تنظیم می شود. هزینه خرید سمعک پشت گوشی فرا هوشمند به دلیل قابلیت شناسایی محیط و تنظیم اتوماتیک سطح صدا و برنامه سمعک بیشتر از مدل های معمولی و هوشمند است. قیمت سمعک پشت گوشی فراهوشمند از 24 میلیون تومان شروع می شود و بسته به مدل آنها تا حدود 60 میلیون تومان موجود است.

خرید سمعک پشت گوشی

جهان سمعک یکی از مراکز خرید سمعک پشت گوشی در تهران است که رضایت بالای 90 درصد مراجعین خود را کسب کرده است. پروسه خرید سمعک پشت گوشی در جهان سمعک به صورت دقیق و منظم انجام می گیرد و همین امر موجب شده است که بیشتر مراجعین از سمعک خود راضی باشند.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

4 پاسخ

  1. سلام
    من کم شنوایی دارم ولی زیاد نیست کم هست
    یکی دوستم کانادا هست چه سمعکی از اونجا بگیرم که خوب باشه

    1. سلام براساس افت شنوایی مشخص میشه چه مدل سمعک پشت گوشی برای شما مناسب است. در ضمن خرید سمعک در کشورهای خارجی اصلا به صرفه نیست و قیمت بالایی دارند.

    1. سلام در حال حاضر سمعک پشت گوشی زیمنس کلاس 5 موجود نیست. اما مدل های بهتری با قیمت های مناسبتری موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *