Search
Close this search box.

کلینیک تخصصی وزوز گوش تهران

کلینیک تخصصی وزوز گوش

کلینیک تخصصی وزوز گوش آریاشهر یکی از مراکز تخصصی ارزیابی شنوایی گوش می باشد و با استفاده از به روزترین تجهیزات شنوایی در زمینه توانبخشی وزوز گوش فعالیت می کند.

کلینیک وزوز گوش آریاشهر

كلينيك شنوایی سنجی آرياشهر مركز تخصصى وزوز گوش در مجموعه جهان سمعك مى باشد. با استفاده از جديدترين روش هاى ارزيابى، درمانى و توانبخشى وزوز گوش و با همكارى متخصصين گوش و حلق و بينى، نورولوژى و روانشناسى، بهترين روند درمان را براى هر فرد انتخاب مى کند. انواع صداهای وزوز گوش را در ویدئوی زیر می توانید بشنوید.لازم به ذکر است هر کدام این صداها خود یک عارضه را نشان می دهد. کلینیک تخصصی وزوز گوش یکی از مراکز اصلی اصلی تشخیص و درمان وزوز گوش صدای باد یا آبشار یکی از شایع ترین وزوز های گوش است که در ویدئوی زیر نیز نشان داده است.

منبع یوتیوب

نحوه ارزيابى در کلینیک تخصصی وزوز گوش

هر فرد وزوز گوش خود را به گونه اى بيان مى كند. برخى افراد با عناوينى نظير سوت كشيدن گوش، صداى باد در سر، صداى همهمه، صداى موج دريا به بيان وزوز گوش خود مى پردازند. صدای هوهو کردن، صدای پمپاژ قلب از دیگر شکایت این افراد است. وزوز گوش داراى مشخصاتى مانند فركانس، بلندى، قابليت پوشش پذيرى مى باشد. ارزيابى وزوز گوش به بررسى و شناسايى اين مشخصات مى پردازد. همچنين با استفاده از اديومتري (نوار گوش) مشخصات شنوايى فرد بررسى مى گردد و ارتباط وزوز گوش با وضعيت شنوايى به دست مى آيد.

کلینیک تخصصی وزوز گوش

ارزیابی دقیق در کلینیک تخصصی وزوز گوش

توانبخشی تخصصی در کلینیک تخصصی وزوز گوش

وزوز گوش در اغلب موارد مربوط به آسیب های گوش داخلی است. وزوز به اصواتی گفته می شود که وجود خارجی ندارد. بیماران از انواع صداها از قبیل زنگ، صدای سماور موقع جوشیدن و یا صدای زنبور رنج می برند. ناراحتی وزوز گوش از ناراحتی کم شنوایی حاصل از آسیب عصب شنوایی بیشتر است. گاهی صدای وزوز چنان ناراحت کننده است که زندگی معمولی بیمار را مختل کرده و تحت الشعاع قرار می دهد. وزوز گوش معمولا درمان دارویی ندارد. تنش، خستگی، آزردگی شدت وزوز را بیشتر می کند.

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی به عنوان یکی از مراکز جامع نوار گوش در غرب تهران، توانبخشی وزوز گوش را به صورت حرفه ای با استفاده از روش هاى مختلفى مانند ساندتراپى ( صدادرمانى)، TRT ،TMS و يا TDCS (تحريك الكتريكي كورتكس مغز) و دستگاه های پیشرفته انجام می دهد.

درمان وزوز گوش با TDCS

 

 

درمان وزوز گوش با کمک سمعک

تشخيص نهایی علت مشکل در کلینیک تخصصی وزوز گوش

در برخى بيماران وزوز گوش به دليل وجود يك اختلال و يا بيمارى خاص بروز مى كند. در اين موارد معمولا با استفاده از تست هاى الكتروفيزيولوژى، اديومترى و ديگر آزمايش هاى تشخيصى منشأ وزوز گوش فرد بررسى مى شود و با همكارى متخصصين گوش و حلق و بينى و نورولوژى درمان فرد آغاز مى گردد.

انواع وزوز گوش 

معادل لاتین واژه وزوز گوش tinnitus است. این کلمه از فعل لاتین tinner به معنای “زنگ زدن” گرفته شده است. نوع، زیر و بمی و میزان بلندی صدای وزوز از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. افراد مختلف از وزوز گوش با عناوینی چون صدای سوت، ‌صدای هیس هیس، صدای غرش و یا زنگ زدن داخل گوش از آن یاد می کنند.

وزوز گوش ذهنی و وزوز گوش عینی

وزوزگوش به دو دسته قابل تفکیک است: سابجکتیوی و ابجکتیوی افراد کمی به وزوز گوش ابجکتیوی دچار می شوند که در اینصورت صدای وزوز توسط افراد دیگر نیز شنیده می شود. این نوع از وزوز به طور مستقیم و قابل اندازه گیری توسط متخصصین پزشکی است و به طور کلی با درمان های پزشکی قابل درمان است.از طرف دیگر، وزوز گوش سابجکتیوی تنها توسط فرد مبتلا شنیده می شود. این نوع از وزوز گوش، هیچ منبع مستقیم صدای خارجی ندارد و منبع درونی دارد. اگرچه این نوع از وزوز را نمی توان اندازه گیری گرفت، ولی این بدان معنی هم نیست که حاصل توهم فرد باشد. این مساله معضلی ناخوشایند برای آن دسته از افرادی است که به آن دچار هستند. اگر چه راه هایی در جهت غلبه بر شرایط موجود و کاهش تاثیر ناخوشایند وزوز وجود دارد.

نوع و شدت وزوز گوش

اگر صدای وزوز به صورت موقت باشد و سریع برطرف شود (بعنوان مثال بعد از کنسرت) از آن با نام وزوز گوش موقت یاد می شود. اما برای میلیون ها نفر در سراسر جهان این صداها به صورت دایمی شنیده می شوند و به وزوز گوش مزمن تبدیل می شوند. بسیاری از کسانی که از وزوزگوش رنج می برند وزوز را بدون تحریک می دانند . اما از هر پنج نفر یکی این تجربه را تجربه ای ناخوشایند و غیرقابل تحمل می داند. بسیاری از افراد بر این باورند که وزوز گوش کیفیت زندگی آنها را دستخوش تغییر کرده است.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *