Search
Close this search box.

کلینیک سرگیجه تهران | مرکز تخصصی تست سرگیجه

کلینیک سرگیجه

سرگیجه می‌تواند ناشی از علل متعددی از جمله گوش و سیستم شنوایی باشد و این حالت اغلب، تأثیری فراتر از یک ناراحتی موقتی دارد که می‌تواند بر کیفیت زندگی و استقلال فرد تأثیر بگذارد. در این کلینیک، با استفاده از ابزارهای پیشرفته تشخیصی و رویکردهای درمانی مبتنی بر شواهد، ما به دنبال ارائه راه‌حل‌هایی ویژه برای هر بیمار هستیم. تیم متخصصان ما شامل پزشکان، ادیولوژیست و متخصص سرگیجه و تعادل هستند که به طور مشترک برای کمک به درمان سرگیجه و بازگشت به زندگی زندگی روزمره شما کار می‌کنند.

در کلینیک سرگیجه ارزیابی دقیقی انجام می شود و پس از پیدا کردن منشاء سرگیجه، درمان اصلی انجام می گیرد. در رویکرد درمانی مرکز ما تمامی جوانب بیمار بررسی می شود. مرکز ما واقع در صادقیه یکی از مراکز تخصصی درمان سرگیجه در تهران است.

کلینیک سرگیجه

کلینیک سرگیجه

وقتی صحبت از سرگیجه می‌شود ناخودآگاه افراد سراغ مغز می‌روند و فکر می‌کنند منشأ سرگیجه سیستم اعصاب مرکزی است. بسیاری از افراد برای درمان سرگیجه خود سراغ متخصص مغز و اعصاب می‌روند؛ البته که این کار اشتباه نیست و در واقع کافی هم نیست. کلینیک سرگیجه که اختصاصاً موارد سرگیجه را بررسی می‌کند شاید تاریخچه زیادی نداشته باشد و جزو تازه‌ترین موارد پاراکلینیک است. در کلینیک سرگیجه آزمایش‌های تخصصی برای بررسی علت سرگیجه انجام می‌شود و منشأ سرگیجه با کمک این آزمایش‌ها مشخص می‌شود و جهت درمان آن به بیمار مشاوره داده می‌شود. در کل دو منشأ علت سرگیجه وجود دارد: منشأ گوش و منشأ سیستم اعصاب مرکزی.

بیشتر سرگیجه‌ها منشأ گوش دارند و افرادی که این حالت را تجربه می‌کنند بهتر است به کلینیک سرگیجه مراجعه کنند. البته که در این کلینیک اگر سرگیجه منشأ غیر گوش را داشته باشد نیز قابل‌تشخیص است.

چه تخصص هایی در درمان سرگیجه نقش دارند؟

متخصص شنوایی و تعادل و همچنین متخصص مغز و اعصاب می توانند به افراد در درمان سرگیجه کمک کنند. فوق تخصص سرگیجه برای درمان وجود خارجی ندارد.

 

بهترین کلینیک سرگیجه تهران

سرگیجه چقدر طول می کشد؟

اینکه سرگیجه چقدر طول می کشد در تشخیص علت و درمان آن مؤثر است. معمولاً سرگیجه حداقل چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. در موارد شدید مانند بیماری منییر تا 2 ساعت نیز ادامه دارد. در بعضی افراد که در اثر ضربه به گیجگاهی دچار سرگیجه شده‌اند، طول آن ممکن است حتی بیشتر از یک روز باشد. شروع سرگیجه می‌تواند ناگهانی یا تدریجی و کوتاه‌مدت یا بلندمدت و خفیف یا شدید باشد. در کلینیک سرگیجه نیز هنگام انجام آزمایش‌ها ممکن است سرگیجه را تجربه کنید.

سرگیجه‌های زودگذر

  • سرگیجه‌هایی که کمتر از یک ثانیه طول می‌کشند به دلیل اختلال در ورودی سیستم دهلیزی محیطی ایجاد می‌شوند

سرگیجه‌های کوتاه

  • سرگیجه‌هایی که بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشند، سرگیجه‌های کوتاه نام دارند و معمولاً در ضایعات دهلیزی محیطی دیده می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها BPPV است

سرگیجه‌های متوسط

  • این سرگیجه‌ها بین 20 دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و معمولاً به دلیل بیماری منییر یا میگرن است

سرگیجه‌های طولانی

  • این سرگیجه‌ها معمولاً بیش از 2 تا 3 ساعت و گاهی یک یا چند روز طول می‌کشد. شایع‌ترین علل آن نوریت دهلیزی، لابیرنتیت، آسیب ناشی از ضربه به عصب یا لابیرنت و ضایعات مغزی  عروقی است

سرگیجه‌های مداوم

این نوع سرگیجه نادر بوده و تشخیص افتراقی آن از سرگیجه‌هایی که به‌طور مکرر اتفاق می‌افتد بسیار مشکل است و در موارد زیر دیده می‌شود

  • مصرف داروها ازجمله آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای شیمی‌درمانی
  • اختلالات متابولیک شامل دیابت کنترل نشده، ضایعات کلیوی، هپاتیت
  • اختلالات سایکولوژیک که شایع‌ترین آن‌ها تنفس‌های عمیق مداوم و ممتد است.

انجام مانور درمانی در کلینیک سرگیجه

در سرگیجه‌های وضعیتی خوش‌خیم (BPPV)، کریستال های موجود در گوش میانی از جای خود کنده شده و وارد مجاری نیم دایره ای می شوند. در این حالت با حرکت سر کریستال ها درون مجاری نیم‌دایره‌ای حرکت کرده و احساس سرگیجه رخ می‌دهد. برای درمان این نوع سرگیجه، مانورهای حرکتی تخصصی انجام می‌گردد. بسته به اینکه کدام مجرای نیم‌دایره‌ای مختل شده باشد، دکتر متخصص سرگیجه مانورها را در جهت جا انداختن سنگریزه ها انجام می‌دهد و پس از چند جلسه سرگیجه کاملاً بهبود می‌یابد.

مانور درمانی یکی از کم‌خطرترین و نتیجه‌بخش‌ترین راه‌های درمان سرگیجه است. توجه شود که بعضی از مانورها جنبه‌ی تشخیصی و بعضی نیز جنبه درمانی دارند. از انواع مانورهایی که برای تشخیص سرگیجه استفاده می‌شود می‌توان به مانور دیس هالپایک، مانور side-lying ، Epley ،head-turning، head-handing اشاره کرد. نوع مانورها با توجه به منشأ سرگیجه توسط درمانگر انتخاب می‌شود.

 

بهترین متخصص سرگیجه

مراکز انجام تست VNG در سرگیجه

کلینیک تخصصی سرگیجه صادقیه یکی از مراکز پیشرفته‌ی انجام تست سرگیجه است. در این کلینیک ابتدا با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، سیستم تعادلی گوش بررسی می‌شود. با مشخص شدن علل سرگیجه، مانور مربوطه به آن نیز انجام می‌شود. این کلینیک از معدود مراکز تست سرگیجه‌ی تهران است که علاوه بر آزمایش سرگیجه، درمان سرگیجه نیز انجام می‌دهد. مهم‌ترین بخش تست سرگیجه، تست VNG است و در کلینیک ما به‌صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود.

چه کسانی نیاز به مراجعه به کلینیک سرگیجه دارند؟

  • کسانی که دارای سرگیجه‌های چرخشی هستند، به این معنا یا احساس چرخش محیط دارند و یا احساس چرخش خود
  • افرادی که دارای سرگیجه‌های دوره‌ای در فواصل زمانی مختلف هستند
  • کسانی که با تغییر پوزیشن خود، دچار سرگیجه می‌شوند
  • کسانی که به همراه سرگیجه، علائمی چون پری گوش، وزوز گوش، کم شنوایی و سایر بیماری‌های گوش رادارند
  • کسانی که دارای سابقه خانوادگی سرگیجه هستند
  • کسانی که سرگیجه با منشأ بیماری‌های مغز و اعصاب ندارند
فوق تخصص سرگیجه در تهران
اتاق کلینیک سرگیجه

بهترین زمان برای مراجعه به کلینیک سرگیجه

بهترین زمان برای مراجعه به کلینیک سرگیجه، هنگام شروع علائم سرگیجه است که در این حالت بهترین درمان انجام می گیرد. آسیب سیستم دهلیزی، دلیل ایجاد سرگیجه و عدم تعادل در بسیاری از بیماران مراجعه‌کننده به کلینیک ما است. بیماری‌های مختلفی ازجمله سرگیجه خوش‌خیم وضعیتی، بیماری منییر، التهاب لابیرنت‌ها، نوریت دهلیزی می‌توانند به سیستم دهلیزی آسیب بزنند و باعث ایجاد سرگیجه و عدم تعادل شود.

چه اقداماتی در کلینیک سرگیجه برای بیمار انجام می شود؟

BPPV یا سرگیجه خوش‌خیم وضعیتی معمول‌ترین علت سرگیجه در بیماران با ضایعات دهلیزی است. علائم آن سرگیجه‌ی شدید همراه با نیستاگموس دورانی است که به دلیل تداخل عمل غیرطبیعی کوپولای مجرای نیم‌دایره‌ای و جابجایی اتو کنیا در اوتریکول ایجاد می‌شود. مجموعه اقدامات زیر در کلینیک سرگیجه انجام می‌شود:

  • معاینه توسط متخصص تعادل و سرگیجه
  • انجام تست های تخصصی سرگیجه ازجمله VNG ، EChocG، VEMP و کالریک 
  • تحلیل نتایج تست توسط متخصص و مشخص کردن مسیر درمان، در صورت نیاز به درمان دارویی، مشاوره دارویی و در صورت نیاز به درمان توان‌بخشی، انجام مانور و دادن تمرینات تعادلی در منزل.
  • فالو آپ بیماران توسط متخصص در منزل

انجام تست های سرگیجه در کلینیک توسط چه کسی است؟

ارزیابی، تشخیص و درمان توانبخشی سرگیجه در حیطه کاری ادیولوژیست یا شنوایی شناس است که این کار توسط دکتر با مدرک تخصصی P.hD سرگیجه و تعادل انجام می شود.

هزینه انجام تست سرگیجه

  • هزینه‌ی انجام تست‌های سرگیجه، با توجه به تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نوع تستی که برای بیمار انجام می‌شود متفاوت است. 
  • هزینه ی تست از 380 هزار تومان تا مجموعه ی کامل تست ها 730 هزار تومان است

زمان لازم آزمایش ها در کلینیک سرگیجه چقدر است؟

  • انجام آزمایش ها در کلینیک سرگیجه بین 30 تا 60 دقیقه است. 
  • با توجه به اینکه در کلینیک سرگیجه‌ی ما پذیرش بیمار با تعیین وقت قبلی است، اتلاف وقت در زمان انتظار نهایتاً ده دقیقه است. 

نحوه تعیین وقت برای مراجعه به کلینیک سرگیجه تهران

  • تعیین وقت تلفنی با شماره 09125389465 و یا شماره ثابت 02144965281

مراجعه حضوری به آدرس زیر

  • کلینیک سرگیجه صادقیه: فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بین مهران و اباذر، پلاک 71، ساختمان پزشکان پارسا، طبقه چهارم واحد 14.

 

مراکز تست vng در تهران

سوالات کلی در ارتباط با کلینیک سرگیجه

آیا برای حضور در کلینیک سرگیجه نیاز به دستور پزشک است؟

  • خیر، برای انجام تست سرگیجه نیازی به دستور متخصص نیست.

در صورت نیاز به درمان های دیگر مشاوره توسط کلینیک سرگیجه انجام می شود

  • در صورت نیاز به هرگونه مداخله دیگری در خصوص بهبود سرگیجه، شما به پزشکان متخصص در حیطه سرگیجه ارجاع داده می شوید.

آیا در زمان انجام تست سرگیجه، سرگیجه بیمار تشدید می شود؟

  • گاهی اوقات در بعضی افراد هنگام بخشی از تست حال عمومی بیمار قدری بدتر میشود، به شکلی که دچار سرگیجه می شود.
  • این سرگیجه نگران کننده نیست و در واقع بخشی از درمان است و نهایتا منجر به بهتر شدن حال بیمار می شود.

آیا اقدامات خاصی قبل از حضور در کلینیک سرگیجه نیاز است؟

  • بله. اقدامات لازم در هنگام وقت دهی توسط کادر کلینیک به شما گفته می شود.

آیا برای انجام تست سرگیجه نیاز به همراه است؟

  • بله. بهتر است در روز انجام تست فردی همراه بیمار باشد.

آیا سن بیمار برای انجام آزمایش سرگیجه مهم است؟

  • خیر. در تمامی سنین تست سرگیجه قابل انجام است.

آیا تست های سرگیجه تحت پوشش بیمه ها هستند؟

  • کلیه اقداماتی که در کلینیک سرگیجه انجام می شود، تحت پوشش بیمه ها هستند.
  • با دریافت گواهی معرفی از کلینیک می توانید هزینه های مربوط به تست سرگیجه را از بیمه دریافت کنید.

آیا تست سرگیجه درد دارد؟

  • خیر. تست های سرگیجه بدون هیچ گونه دردی انجام میشوند.

برنامه های توانبخشی سرگیجه و تعادل در کلینیک سرگیجه

سرگیجه و عدم تعادل می‌تواند پس از یک آسیب حاد به علت جبران مرکزی ضعیف، باقی بماند. برخی بیماران برای مقابله با این مشکل، مانور درمانی همراه با تمرینات تخصصی تعادل به مریض داده می‌شود. در صورتی بیمار در جلسات توان‌بخشی شرکت کند، سود بسیار خوبی می‌برد.

کلینیک سرگیجه صادقیه

توانبخشی تعادل به صورت تخصصی در کلینیک سرگیجه انجام می شود

توان‌بخشی و تست تعادل برای سرگیجه، فرمی از حرکات برنامه‌ریزی‌شده سر، بدن و چشم‌ها است که به بهبود بیمار کمک می‌کند. وقتی علائم حاد سرگیجه از میان رفت، هر چه زودتر باید حرکات فیزیکی نرمال از سر گرفته شود تا مکانیسم‌های جبرانی دهلیزی اتفاق بیفتد. عدم وجود تحریک دهلیزی مکانیسم‌های جبرانی را مهار می‌کند. مثلاً باید از ماندن در اتاق تاریک پرهیز کنید یا جایی که تحریک بینایی وجود ندارد یا در رختخواب نمانید. عدم وجود تحریک حس عمقی یا بی‌حرکتی، عدم وجود تحریک لابیرنت باعث می‌شود که توان‌بخشی تعادل به‌صورت کامل ثمربخش نباشد.

در پایان

در کلینیک تخصصی سرگیجه ما، هدف نهایی رفع علائم سرگیجه و درمان نهایی آن است. با درک مشکلاتی که سرگیجه می‌تواند به وجود آورد، ما به ارائه درمان‌های جامع و حمایت مستمر متعهد هستیم. ما از طریق تلاش‌های متخصصان مجرب و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توانسته‌ایم در مسیر درمانی مؤثر و همدلی با بیماران گام برداریم.

ما به شما اطمینان می‌دهیم که در هر مرحله از فرایند تشخیص و درمان، کنارتان خواهیم بود و شما را با احترام، توجه و دقتی که لایق آن هستید، درمان خواهیم کرد. تیم ما به تداوم پیشرفت‌ها و یافتن راهکارهای نوآورانه برای مقابله با سرگیجه متعهد است.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

12 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    من حدود 4ماه از سرگیجه و عدم تعادل رنج میبردم،هر دکتری مراجعه میکردم تشخیص گوش میانی میدادن و میگفتن درمان نداره و باید دوره طی بشهتا اینکه به این کلینیک مراجعه کردم و بعد از تستهای تخصصی تشخیص گوش میانی دادن و جلسات تمرین رو شروع کردن،من با 1جلسه تمرین ،درمان شدم و تا به الان به هرکسی که این مشکل رو داشته پیشنهاد دادم،ممنون از کلینیک و دکتران خوبشون

    1. با سلام ممکن است سرگیجه شما ناشی از این اضطراب باشه.
      پیشنهاد می کنیم ابتدا جهت کنترل اضطراب و استرس خود پیش روانپزشک بروید.
      بعد از درمان، اگر سرگیجه شما ادامه داشت می توانید به کلینیک مراجعه کنید.

    1. سلام بله وقت داده می شود.
      شما می توانید سه روز قبل از مراجعه به کلینیک سرگیجه تماس بگیرید و وقت بگیرید.

  2. سلام
    من خانم 41 ساله هستم به مدت 20 سال هست که وزوز گوش چپ دارم
    آیا کلینیک شما در ایت مورد پذیرای بیماران هست یا خیر ؟

    1. با سلام.
      بله ما علاوه بر کلینیک سرگیجه بخش وزوز گوش هم داریم.
      می توانید تماس بگیرید و وقت بگیرید.

  3. سلام به مدت دوماه درد در بالای وسط سر و سرگیجه ناگهانی همراه با تهوع خیلی کم با حالت منگی و گیجی دارم ۵۳سالمه ام ار ای هم دادم دکتر گفتن کمی سینوزیت و میگرنه ولی خوب نشدم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید خیلی دارم عذاب میکشم

    1. سلام در این کلینیک سرگیجه های با منشاء گوش بررسی می شوند. اگر از نظر گوش و با کمک تست های تخصصی سرگیجه بررسی نشده اید می توانید حضورا تشریف بیارید.

  4. می تونم به جرات بگم بهترین و مجهزترین کلینیک سرگیجه در تهران است.
    کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته و دیسیپلین خاص.
    سپاس از خدماتی که ارائه می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *