دریافت نوبت از کلینیک
دریافت نوبت از کلینیک 

65281 449 021

10 صبح تا 7 عصــر هفت روز هفته

تجویز سمعک در منزل – هزینه تجویز سمعک در سال 1402

تجویز سمعک در منزل

تجویز سمعک در منزل اغلب برای کسانی که قادر به حضور در کلینیک نیستند انجام می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سمعک آنها داخل منزل تنظیم شده است رضایت بیشتری دارند، چون منزل محیط اصلی افراد بوده و بیشترین استفاده افراد از سمعک در این مکان است.

هنگامی که برای تجویز سمعک با کلینیک ما تماس می گیرید، متخصص شنوایی و سمعک به منزل شما مراجعه کرده و در ابتدا گوش را معاینه می کند. هنگام معاینه گوش اگر در کانال گوش جرم وجود داشته باشد، ابتدا جرم گوش برداشته می شود. وجود جرم گوش روی نوار گوش شما تأثیر گذاشته و باعث تجویز اشتباه سمعک می شود. در ادامه با کمک دستگاه ادیومتری، آستانه شنوایی اندازه گیری می شود. الگوی کم شنوایی نیز یکی دیگر از مواردی است که نوع سمعک تجویزی را مشخص می کند.

تجویز سمعک در منزل

آیا تجویز انواع سمعک در منزل امکانپذیر است؟

انواع سمعك شامل سمعک های نامرئي، داخل گوشی و پشت گوشی در منزل شما تجویز مي گردد. سمعک ها با در نظر گرفتن مشخصات شنوايی هر فرد و با در نظر گرفتن انتظارات شخص مصرف كننده تجويز مي شوند. تجویز سمعک در منزل شامل چند مرحله و جلسه است که باهم به تک تک آنها می پردازیم. مرحله اول تجويز سمعک شامل معاینه گوش، پاکسازی کانال گوش از جرم گوش، تعیین آستانه های شنوایی، انتخاب سمعک مناسب‌ و در نهایت قالب گیری از گوش در صورت نیاز. مرحله ی دوم تحویز سمعک شامل تنظيم سمعک در منزل و رفع مشکلات فرد استفاده کننده از سمعک، آموزش‌ نحوه استفاده و مراقبت از سمعک است.

تجویز سمعک در سالمندان

مزایای تجویز سمعک در منزل چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم چون اکثر افراد سمعکی بیشتر در منزل حضور دارند بنابراین تجویز سمعک در محیط واقعی آنها صورت می گیرد و بیشترین رضایت افراد را در پی دارد. وقتی سمعک در منزل تجویز و تنظیم می شود فرد می تواند صدای تلویزیون، محیط، اعضای خانواده را با آن تست کند و در صورت وجود مشکل همان لحظه آن را برطرف کند.

از مزایای دیگر تحویز سمعک در منزل می توان به جابجایی بیمار و رفت و آمد اشاره کرد. طبیعتاً فردی که درخواست خدمات در منزل را دارد شاید بخاطر مشکل جابجایی نتواند در کلینیک حضور پیدا کند. سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی بیشترین قشر استفاده کننده از خدماتی مانند تجویز سمعک در منزل هستند.

تجویز سمعک

هزینه تجویز سمعک در منزل

هزینه تجویز سمعک در منزل با کلینیک تفاوتی ندارد. تنها هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از بیمار گرفته می شود. البته اگر خدمات دیگری مانند شنوایی سنجی، شست و شوی گوش نیز برای بیمار انجام شود هزینه ی ویزیت در منزل بیشتر می شود. برای اطلاعات‌ بيشتر در مورد هزینه ی تجویز سمعک در منزل با ما تماس بگیرید.

هزینه تجویز سمعک در منزل

بیشترین موارد تجویز سمعک در منزل برای سالمندان است. یکی از شایع ترین اختلالاتی که سالمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند کم شنوایی است. در کنار این مشکلات ممکن است مواردی مانند مشکلات حرکتی، ناتوانی در جابجایی، کم بینایی باعث شود که امکان مراجعه حضوری سالمندان به مطب شنوایی شناسی ممکن نباشد. تجویز سمعک سالمندان یکی از خدمات کلینک شنوایی جهان سمعک می باشد.

سمعک

آزمایش سمعک هنگام گوش دادن به رادیو، تلویزیون و همراهان از نکات برجسته تجویز سمعک در منزل است. در هنگام تجویز سمعک انتخاب مناسب آن در رضايتمندي افراد بسيار تاثير گذار است. با توجه به تنوع سمعك ها، برند هاي فراوان و كاربرهای متفاوت سمعك ها، يك اديولوژيست مجرب با شناختي كه از سمعك و قابليت هاي آنها دارد، مي تواند مناسب ترين فرد جهت انتخاب سمعك باشد.

Picture of سرور فتحی
سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =