Search
Close this search box.

قیمت و خرید فیلتر سمعک در سال 1402

فیلتر سمعک

فیلتر سمعک چیست؟ به محافظ سمعک در برابر جرم گوش در اصطلاح فیلتر می گویند. وجود فیلتر در سمعک یک مسأله ضروری است و تعویض و یا پاک کردن به موقع آن عمر مفید سمعک را بیشتر میکند. فیلتر سمعک در سمعک های داخل گوشی و ریک (receiver in the canal) برای محافظت از رسیور قرار داده می شوند. سمعک ها غالباً یک سری فیلتر‌های درونی نیز دارند که در دسترس نیستند و برای تعویض آنها نیاز به سرویس دوره ای سمعک است.

انواع فیلتر سمعک

فیلترهای سمعک به صورت کلی در دو‌ نوع یکبار مصرف یا تعویضی و دریچه ای استفاده می شوند. در نوع یک بار مصرف فیلترها بصورت هفتگی یا ماهانه بسته به برند سمعک تعویض می‌شوند. و در نوع دریچه ای هر شب دریچه سمعک کنار زده میشود و جرم موجود در آن برداشته می‌شود.

تعویض فیلترها به راحتی انجام می شود و کاربرهای سمعک می‌تواند در هر رده ی سنی خودش به تنهایی اینکار را انجام دهد. فیلترها در برندهای مختلف نام های مختلف دارند. برای مثال فیلتر سمعک زیمنس با نام کوییک گارد و فیلتر HF3- HF4 ، در برند اتیکن ProWax و NoWax در برند ویدکس NanoWax در برند فوناک Creushield و در برند یونیترون wax Filter، نام دارند. جنس فیلترها معمولا پلاستیک فشرده است و مقاومت نسبتاً خوبی در برابر ورود جرم یا وکس گوش به داخل سمعک دارند.

قیمت فیلتر سمعک

خرید و قیمت فیلتر سمعک به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی مثل نوع برند و جنس فیلتر سمعک ، ما در اینجا قیمت انواع فیلتر سمعک را به صورت مختصر بیان می کنیم، ولی شما باید برای استعلام دقیق و به روز قیمت فیلترهای انواع سمعک با کلینیک جهان سمعک تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

قیمت فیلتر سمعک کوییک گارد 220000 هزار تومان

قیمت فیلتر مینی رسیور سمعک زیمنس 220000 هزار تومان

قیمت فیلتر سمعک hf4 قیمت 280000 هزار تومان

قیمت فیلتر اتیکن نو وکس، پرو وکس 150000 هزار تومان

قیمت فیلتر سمعک نانو وکس ویدکس 250000 هزار تومان

فیلتر سمعک فوناک 200 هزار تومان

قیمت فیلتر سمعک یونیترون 180000 هزار تومان

هنگام خرید سمعک یک بسته فیلتر سمعک به صورت رایگان داده می شود.

خرید اینترنتی فیلتر سمعک

از آنجایی که فیلترها انواع مختلف و سایزهای مختلف دارند در خرید آنها مشخص کردن نوع دقیق فیلتر اهمیت بسزایی دارد. جهت خرید اینترنتی فیلتر سمعک برای برندهایی مانند زیمنس و اتیکن با ما تماس بگیرید. در صورت خرید حضوری، آموزش نحوه ی تعویض فیلتر سمعک نیز به شما داده می شود. خرید فیلتر سمعک های زیمنس، اتیکن، ویدکس، یونیترون، فوناک در کلینیک سمعک صادقیه علاوه بر خرید حضوری شما می توانید خرید اینترنتی انواع فیلتر سمعک را انجام بدهید ولی پیشنهاد ما خرید حضوری است که بتوانیم به شما نحوه تعویض آن را نیز آموزش می دهیم.

تعویض فیلتر سمعک

تعویض فیلتر یکی از نکات مهم در نگهداری از سمعک است چون کانال گوش انسان، موم  ایجاد می کند. این موم می تواند کانال گوش را مسدود کند. وکس یا موم گوش یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات در سمعک است. نام دیگر فیلتر سمعک وکس گارد است که در واقع مانند محافظی از ورود جرم گوش به داخل سمعک جلوگیری می کند. بسته به نوع وکس گارد و سمعک تعویض فیلتر سمعک فرق می کند. تعویض فیلتر سمعک معمولا با یک آچار انجام می شود.

اکثر سمعک ها دارای فیلتر  هستند تا جلوی ورود وکس گوش به سمعک ها را بگیرند. برای تمیز کردن روازنه موم انباشته شده روی سمعک از برس مخصوص سمعک استفاده کنید. یکی از موارد مهم در سمعک که بایستی به صورت ماهیانه تعویض شود، فیلتر سمعک یا وکس گارد است. بیشتر کاربران سمعک باید این را در نظر داشته باشند که سمعک‌ها نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند و تعویض فیلتر آن یکی از موارد مهم است. تعویض فیلتر سمعک به موقع از خرابی سمعک جلوگیری کرده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

خرید فیلتر سمعک

 

 

چگونه فیلتر یا محافظ جرم گیر سمعک را تعویض کنیم؟

پین را از روی فیلتر بردارید. این پین دارای دو سر است که یک سر آن برای درآوردن فلیتر قدیمی سمعک و دیگر برای جایگذاری فیلتر جدید است.

تعویض فیلتر سمعک

یک سر پین که فیلتر ندارد را داخل سمعک قرار بدید و سپس آن را بکشید.

تعویض فیلتر سمعک

با کمک سر دیگر پین، فیلتر جدید را داخل سمعک قرار دهید.

تعویض فیلتر سمعک

در نهایت هنگامی که فیلتر سمعک را تعویض کردید، بلندگو باید مانند عکس زیر باشد.

تعویض فیلتر سمعک

فیلتر سمعک باید همیشه به رنگ سفید و تمیز باشد، در غیر اینصورت نیاز به تمیز کردن آن با فرچه و یا تعویض دارد.

مطابق شکل زیر

تعویض فیلتر سمعک، خرید فیلتر

در شکل زیر می توانید نمونه ای از جرم جمع شده درون فیلتر را ببینید که معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا تیره است.

تعویض فیلتر سمعک، خرید فیلتر

رطوبت گیر سمعک چیست

بعضی اوقات افرادی که از سمعک استفاده می کنند، هنگام حمام رفتن یا شنا کردن فراموش می کنند سمعک خود را دربیاورند. در این مواقع رطوبت وارد سمعک می شود و خطر سوختن سمعک بسیار بالا است.

با خرید رطوبت گیر سمعک و قرار دادن سمعک در ظرف مخصوص رطوبت گیر، خطر سوختگی سمعک را کاهش دهید. پکیج رطوبت گیر در مناطقی که نم و رطوبت بالایی دارد، مانند شهرهای شمالی کشور، کاربرد بسیاری دارد و لازم است هر کاربر سمعک نمونه ای از آن را داشته باشد.

ونت سمعک چیست؟

ونت سوراخ یا معبری است که سرتاسر سمعک و قالب زده می‌شود تا هوا به درون گوش راه یابد و فرکانس‌های پایین درون مجرای گوش جمع نشود و بدین ترتیب وقتی کاربر صحبت می‌کند، صدایش درون سرش و گوشش نپیچد. این کار باعث افزایش کیفیت صدا و راحتی کاربر می‌شود. ونت برای برخی کاربران سمعک الزامی است ولی برای برخی دیگر نباید ونت به کار برد. بود یا نبود ونت تصمیمی است که متخصص سمعک می‌گیرد و بر اساس وضعیت شنوایی فرد در فرکانس‌های مختلف و بر اساس شرایط مجرای گوش او و قابلیت‌های سمعکش است. ونت برای هر کسی مناسب نیست و باید شرایط آن تحت نظر متخصص تعیین گردد.

تمیز کردن سمعک

تمیز کردن سمعک یکی از موارد مهم در نگهداری از سمعک است که شامل موارد زیر می شود.

تمیز کردن بدنه ی خارجی یا همان پوسته ی سمعک

این کار با دستمال مخصوصی که خدمتتان ارائه می شود انجام می شود. این دستمال از جنس نانو است و نیاز به استفاده از الکل ندارد. وکس گوش جزیی از سیستم دفاعی بدن است پس این ماده آلوده نیست که نگران باشید. تنها زمانی که احساس کنید پوسته ی سمعک شما بوی عفونت می دهد و یا علائم عفونت گوش داشته باشید نیاز است که از الکل برای ضدعفونی سمعکتان استفاده کنید. برای این موارد هم در پکیج سمعک شما یک سری پک بهداشتی ارائه می شود.

تمیز کردن سر سمعک یا فیلتر سمعک

قالب سمعک های پشت گوشی نیاز به تمیز کردن روزانه دارند. سر این قالب ها با برس مخصوصی که در اختیارتان قرار می گیرد باید روزانه تمیز شود تا مجرای عبور صوت به گوش شما باز باشد. در سمعک های داخل گوشی  در نوک کانال سمعک، فیلتر ظریفی است که به رسیور سمعک متصل شده است. نظافت روزانه ی این فیلتر با برس مخصوص و تعویض آن هر بیست روز یک بار باعث افزایش طول عمر سمعک میشود.

تمیز کردن دریچه ی رسیور سمعک

این دریچه در سمعکهای داخل گوشی در کنار ورودی باتری قرار دارد. بسیاری از موارد افراد هنگام غذا خوردن دست خودشان را به سمعک شان میزنند و یا گرد و خاک روی سمعک قرار میگرد و این باعث می شود صدای سمعک کمی کمتر شود. برای جلوگیری از این مسئله و خرابی کمتر رسیور توصیه میشود که همزمان با نظافت سر سمعک دریچه رسیور هم با برس مخصوص نظافت شود.

لوله تهویه ی هوا یا ونت سمعک

در بسیاری از سمعک ها یک لوله ی تهویه در سمعک تعبیه می شود. این لوله یا همان ونت برای عبور و مرور جریان هوا برای جلوگیری از عفوت های گوش و یا تعریق است. نظافت روزانه این مجرا برای شنیدن بهتر و جلوگیری از موارد ذکر شده الزامی است.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *