Search
Close this search box.

سمعک کراس چیست | قیمت سمعک کراس در سال 1402

سمعک کراس به همراه قیمت و نحوه ی خرید

سمعک کراس  چیست؟ اگر به زبان ساده بگوییم گاهی شنوایی یک گوش صفر یا نزدیک به صفر است و در گوش دیگر ضعیف یا نرمال است. در این موارد سمعک بای کراس در گوش سالم یا بهتر قرار می گیرد و در گوش ناشنوا یا DEAF سمعک کراس قرار میگیرد. سمعک کراس میتواند در دو نوع داخل گوشی یا پشت گوشی نامرئی کار گذاشته شود و کار اصلی آن دریافت اصوات و انتقال آنها به گوش بهتر جهت پردازش صوت می باشد.

سمعک کراس

در سمعک کراس سیگنال صوتی با کمک سمعک، از سمت یک گوش به سمت گوش دیگر فرستاده می شود. ظاهر این سمعک ها مشابه سمعک های ریک نامرئی یا داخل گوشی نامرئی است اما یکی از سمعک ها دارای فرستنده بی سیم و دیگری دارای گیرنده بی سیم است.

در سمعک های کراس میکروفون بر روی گوش بدتر قرار دارد و خروجی این میکروفون به تقویت کننده یا رسیوری می رود که در سمت مقابل قرار دارد. به این میکروفون مجزا satellite microphone می گویند. در گوش بهتر از قالب گوش باز استفاده می شود تا صدای تقویت نشده نیز مستقیماً وارد گوش بهتر شود. در جهان سمعک، انواع سمعک کراس تجویز می شود.

سمعک کراس مدل اتیکن

مهمترین مزیت سمعک کراس

شنوایی دو گوشی یکی از مزیت های استفاده از سمعک کراس است. بدون توجه به اینکه صداها از کدام سمت می آیند، فرد می تواند صداها را در گوش دارای شنوایی بهتر بشنود.

 کاندیدای دریافت سمعک کراس چه کسانی هستند؟

افراد مبتلا به کم شنوایی یک طرفه ای که میزان افت در گوش ضعیف تر آنقدر زیاد است که از سمعک های مرسوم سود نمی برند، می توانند از سمعک کراس استفاده کنند. بیمارانی از سمعک کراس به صورت ویژه سود می برند که مکرراً نیاز به دریافت سیگنال هایی هستند که از سمت گوش ناشنوا می آید. در سمعک بایکراس از افت شنوایی گوش بهتر برای تعیین مقادیر تجویزی استفاده می شود و نیاز به درنظر گرفتن هیچگونه محاسباتی برای حالت شنوایی دوگوشی نیست.

بیمارانی که مشکل حاد جهت یابی دارند مانند راننده تاکسی هایی که گوش ناشنوای او در سمت مسافر قرار دارد و بیمارانی که به افت شنوایی دوطرفه مبتلا هستند و امکان تقویت برای هر دو گوش آن ها وجود دارد، می توانند از سمعک های مرسوم استفاده کنند.

سمعک کراس نامرئی است
سمعک CROSS

سمعک کراس نامرئی است؟

سمعک کراس از نوع نامرئی بوده و سمعک پشت لاله گوش با یک سیم به داخل گوش وصل می شود. در ارتباط با میزان نامرئی بودن سمعک کراس از متخصص شنوایی تان بخواهید که در این زمینه اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار دهد.

سمعک های کراس و بایکراس زیمنس (مخصوص افت های شنوایی یک گوشی یا نامتقارن)

شرکت زیمنس در تولید جدید خود سمعک CROS SILK- CROS Pure را به بازار معرفی نموده است. این سمعک یکی از محصولات سری پرایمکس زیمنس است. در مواردی که یک گوش به صورت کامل ناشنوا است و گوش مقابل سالم می باشد با استفاده از این محصول می توان صداهای دریافتی در گوش ناشنوا را به گوش سالم منتقل نمود تا کاربر هیچ صدایی را در محیط از دست ندهد.

در این موارد و همچنین در مواردی که افت شنوایی در هر دو گوش وجود دارد و یک گوش ناشنواست، علاوه بر انتقال صدا از گوش ناشنوا به گوش بهتر، صداهای دریافتی در گوش بهتر هم تقویت می شود تا افت شنوایی گوش سالم تر هم جبران شود. در این حالت از سمعک زیمنس بایکراس استفاده می شود.

سمعک کراس زیمنس
سمعک کراس زیمنس

قیمت سمعک کراس و نحوه خرید

قیمت سمعک کراس براساس برند و میزان هوشمندی آن متفاوت است. مثلا سمعک زیمنس نوع کراس آن نصف قیمت سمعک اصلی است چون فقط یک میکروفون است. در سمعک های اتیکن قیمت کراس آن برابر سمعک اصلی است چون کراس آن سمعک فول است. برای دریافت قیمت دقیق و نحوه خرید این سمعک ها می توانید با کلینیک تماس بگیرید.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *