Search
Close this search box.

سمعک شارژی چیست؟ معرفی سمعک های شارژی 2023

سمعک شارژی

سمعک شارژی مدرن در حال افزایش محبوبیت هستند. طراحی رو به جلو در سمعک شارژی که به صورت کاملاً حرفه ای در پشت گوش شما قرار می گیرد و برای اولین بار سمعک ها در بهترین شرایط طراحی قرار دارند.

آیا از کمبود غیرمنتظره باتری سمعک خسته شده اید؟ این سمعک ها مانند سمعک های سنتی نیستند. شارژی بودن یکی از جدیدترین فناوری سمعک است: دربهترین حالت ممکن با طبیعی ترین صدا. کافی است هنگام خوابیدن فقط سمعک خود را در داخل دستگاه مخصوص قرار دهید و صبح هنگام بیدار شدن آماده استفاده است. قابلیت این سمعک ها به این معنی است که شما دیگر مجبور به خرید باتری نیستید.

ویژگی های جدید سمعک شارژی

  • طراحی براق و مدرنی که بسیار زیبا به نظر می رسد.
  • دارای بلوتوث که امکان اتصال بی سیم بدون مرز را مهیا می کند.
  • دارای منبع تغذیه داخلی و شارژر قابل حمل برای راحتی بیشتر.

دیگر امکانات سمعک شارژی

امکانات دیگر این سمعک ها شامل موارد زیر است

  • کیفیت صدای باورنکردنی و طبیعی
  • فناوری تشخیص صدا در جهت های مختلف
  • راحتی قابل شارژ
  • پردازش صدا بدون وقفه

سمعک های داخل گوشی قابل شارژ کار شما را آسان تر و راحت تر از همیشه می کند. ولی این مدل داخل گوشی هنوز در دسترس نیستند. کیف شارژ کوچک، مدرن و قابل حمل بوده و بنابراین دیگر هرگز نگران کمبود باتری و از دست دادن شارژ نخواهید بود. استفاده از امکانات این سمعک ها بسیار ساده بوده و اصلا نگران نباشید.

  • شارژر دارای نشانگرهای LED بصری است و می توانید مقدار شارژ را مشاهده کنید.
  • با 30 دقیقه “شارژ سریع” می توانید حداقل پنج ساعت از آن استفاده کنید.
  • اگر سه ساعت شارژ کنید می توانید تا 19 ساعت استفاده مداوم را داشته باشید.

لوازم جانبی سمعک شارژی

لوازم جانبی این سمعک ها شامل موارد زیر است.

  • شارژر القایی
  • TV Streamer یا پخش کننده ی صدای تلویزیون داخل سمعک شما
  • نرم افزار کنترل از راه دور سمعک که بر روی موبایل شما نصب شده و موبایل شما به عنوان ریموت عمل می کند

چه برند هایی از سمعک شارژی وجود دارند؟

چندین برند سمعک مدل های خاصی را ارائه می دهند که از باتری های سمعک قابل شارژ بهره می برند. در کلینیک ما، طیف گسترده ای از برندهای سمعک را پیدا خواهید کرد که از باتری سمعک قابل شارژ بهره می برند. تمام این مدل ها پشت سمعک های گوش هستند. سمعک های زیمنس آلمان، سمعک های اتیکن و برنافون این امکانات را دارا هستند. جهت خرید این مدل سمعک با ما تماس بگیرید. سمعک‌های شارژی زیمنس، کار را برای کاربر راحت کرده است. با آخرین فناوری شارژی دنیا، سریع و به صورت بی‌سیمی شارژ می‌شود.

‌در طول شب، به شارژ بزنید. سریع شارژ می‌شود و تا ۱۷ ساعت کار می‌کند. در حین شارژ، نم و رطوبت سمعک را می‌زداید. بدین ترتیب، عمر سمعک زیاد می‌شود. تا سه سال، نیازی به هزینه‌ی زیاد برای خرید باتری عادی سمعک نیست. فقط از گوش‌تان درآورده و درون شارژر بگذارید. خود سمعک می‌فهمد که درون شارژر است و خاموش می‌شود. بعد از شارژ، فقط سمعک را از درون شارژر درآورده و روی گوش خود بگذارید. خود سمعک می‌فهمد و روشن می‌شود. نیازی به کار اضافه نیست! همه چیز فراهوشمندانه هست. با سمعک‌های فراهوشمند زیمنس، راحت و هوشمندانه بشنوید و زندگی کنید.

سمعک شارژی یا باتری؟

با ورود سمعک های شارژی و فراگیر شدن آن بسیاری از کاربران تمایل دارند از سمعک شارژی استفاده کنند. در ابتدا باید ذکر کنیم که سمعک های شارژی در تمام مدل ها وجود ندارد و بنابراین انتخاب افراد محدود است.

سمعک های شارژی یک سری برتری هایی نسبت به سمعک های باتری دار دارند از جمله اینکه فرد دیگر مجبور نیست که باتری سمعک را تهیه کند و هزینه ی اضافی برای خرید آن پرداخت نمی کند. یکی از نقاط ضعف سمعک های شارژی، شارژر آن است. در صورتیکه که شارژر آن خراب یا گم شود شما نمی توانید به تنهایی شارژر بخرید و بایستی یک جفت سمعک را نیز همراه آن تهیه کنید. چراکه شارژر ها در حال حاضر به تنهایی در بازار موجود نیست.

معمولا برای سالمندان سمعک های شارژی پیشنهاد نمی شود و بیشتر این انتخاب را برای افراد جوانتر قرار می دهند. الگوی کم شنوایی یکی دیگر از محدودیت های استفاده از سمعک شارژی است. بیشتر مدل های سمعک شارژی در استایل ریک موجود هستند.

سمعک شارژی یا باتری

سمعک شارژی داخل گوشی اکتیو (ACTIVE)

سمعک های شارژی داخل گوشی در حال حاضر در بازار موجود نمی باشد. هرچند شرکت سیگنیا اقدام به تولید آن کرده است. جدیدترین محصول سمعک سیگنیا، سیگنیا اکتیو پرو Signia Active pro است که شبیه ایرپاد است. این مدل سمعک داخل گوشی شارژی مناسب افرادی است که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، دارای بلوتوث بوده و قابل شارژ هستند. سمعک های شارژی Active با هر بار شارژ می توانند تا 26 ساعت روشن بمانند.

سمعک های شارژی داخل گوشی

سمعک شارژی زیمنس مدل Ax

سمعک های زیمنس بیشترین سمعک های شارژی را دارد. سمعک های داخل گوشی، سمعک های ریک و پشت گوشی سوپر پاور جزو سمعک های زیمنس هستند که قابلیت شارژ شدن را دارند. سمعک های داخل گوشی در دو مدل اکتیو (Active) و Ax قابلیت شارژ شدن را دارند. سمعک های Ax با هر بار شارژ می تواند تا 20 ساعت روشن بماند. قابلیت اتصال مستقیم به گوشی های اندروید و آیفون از دیگر امکانات این سمعک است.

سمعک شارژی زیمنس ax

سمعک های قابل شارژ دیگری زیمنس شامل Styletto Connect، Motion Charge&Go  و Pure Charge&Go X و NX هستند.

سمعک شارژی استایلتو زیمنس (Signia Styletto X)

سمعک استایلتو زیمنس (Signia Styletto X) به بسیاری از افراد کم شنوا این امکان را می دهد که راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنند، اما عواملی مانند درک گفتار و صدای پس زمینه همچنان می توانند مشکل ساز باشند. با این حال، خط تولید سیگنیا همیشه در حال پیشرفت و آپدیت هستند. یکی از سمعک هایی که می تواند این مشکل را برطرف کند مدل Signia Styletto X است. سمعک های Styletto تنها با شارژ سه ساعته می توانند تا بیست ساعت روشن بماند. شارژ این سمعک ها با تکنولوژی القایی صورت می گیرد و نیاز به سیم یا موارد دیگر نیست.

سمعک موشن قابل شارژ زیمنس Motion Charge&Go

یکی دیگر از مدل های سمعک قابل شارژ زیمنس مدل موشن یا پشت گوشی است. این سمعک ها فقط در قدرت سوپر پاور موجود هستند و برای افت شنوایی عمیق کارایی دارند. این سمعک ها نیز مانند سمعک های Styletto با روش القایی شارژ می شوند. اندازه کوچک با قدرت بالا از نکات مثبت این سمعک است. همچنین استفاده از باتری لیتیوم یونی باعث شده است تا 61 ساعت استفاده در هر بار شارژ را فراهم می کند. بلوتوث و Signia Assistant از دیگر امکانات این سمعک است. سمعک موشن قابل شارژ در 10 رنگ موجود است.

سمعک شارژی اتیکن

شرکت اتیکن دانمارک تنها در مدل OPN اقدام به تولید سمعک های شارژی کرده است. البته نحوه ی شارژ در سمعک های OPN وایرلسی بوده و مانند سمعک های زیمنس القایی نیست. از دیگر امکانات این سمعک ها قابلیت اتصال مستقیم به گوشی آیفون بوده و مانند هندزفری عمل می کند.

سمعک شارژی فوناک

جدیدترین سمعک های شارژی فوناک که در سال 2022 عرضه شد، Phonak Audéo نام دارد. سمعک ادئو فوناک قابلیت شارژ شدن را دارد. استفاده از جدیدترین سیستم عامل AutoSense 5.0 در سمعک ادئو فوناک که با یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی جهت شناسایی دقیق صدای محیط آموزش دیده است. قابلیت اتصال با کمک بلوتوث از دیگر ویژگی های برجسته این سمعک است.

سمعک شارژی فوناک

یکی دیگر از سمعک های شارژی فوناک مدل نایدا (Naida) است. این مدل برای کم شنوایی های عمیق طراحی شده است. شرکت فوناک سوئیس یکی از پیشگامان تولید سمعک های شارژی در دنیا است که برای تمام موارد کم شنوایی ها کاربرد دارد.

باتری سمعک شارژی

یکی از مواردی که سمعک ها دارا هستند، باتری های قابل شارژ هستند. فراموش نشود که این نوع سمعک ها متفاوت از سمعک های شارژی وایرلسی یا القایی هستند. تنها تفاوت این سمعک ها با سمعک های باتری خور، قابلیت شارژ مجدد و استفاده دوباره آن است. باتری های قابل شارژ در انواع مختلف طراحی شده اند. باتری های قابل شارژ لیتیوم امروزه به دلیل کارایی بهتر، بیشترین کاربرد را در سمعک ها دارند. زمان لازم برای شارژ مجدد باتری های سمعک حدود چهار ساعت است. در واقع با چهار ساعت شارژ می توانید تا سی ساعت از سمعک استفاده کنید. عمر مفید باتری های قابل شارژ معمولا بین 4 تا 5 سال است.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

2 پاسخ

  1. بادرود ، و سپاس
    اطلاعات بسیار جامع و به روز که کمک زیادی به
    نیازمندان کرده ، که در کمتر سایتی من با آن روبرو
    شده ام ، اگرچه قیمتی ذکر نگردیده ولی آگاهی در
    حد نیاز مشتاقان را به زبان قلم خوب برشته تحریر
    نگارش کرده آید .
    با سپاس 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *