Search
Close this search box.

بهترین دکتر سمعک در تهران

دکتر سمعک در تهران

شاید این سوال برای شما پیش آمده که بهترین دکتر سمعک در تهران کیست؟ ما اینجاییم که به این سوال شما پاسخ دهیم. مجموعه کلینیک جهان سمعک با ۲۳ سال سابقه تجویز سمعک در تهران یکی از بهترین و عالی ترین کلینیک های سمعک در تهران است.

این مجموعه دارای دو شعبه در خیابان مطهری و بلوار آیت آلله کاشانی است. مجموعه جهان سمعک تا پایان سال ۹۸ مجموعا ۱۵۰۰۰ سمعک در تهران تجویز کرده و در این امر رکورددار ایران است. شاید اگر به مدیریت این مجموعه لقب بهترین دکتر سمعک در تهران داده باشیم کار اغراق آمیزی نیست.

چرا مجموعه جهان سمعک؟

این مجموعه هنگام تجویز سمعک چندین مرحله را طی می کند. در ابتدا مریض توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شده و در صورت وجود وکس در گوش ابتدا ساکشن انجام می شود و سپس توسط متخصص شنوایی سنجی ادیومتری (نوار گوش) از بیمار گرفته می شود. بر اساس ادیومتری انجام شده در صورت وجود هر گونه عارضه ای ابتدا درمان انجام میگیرد و در صورت نبود مشکل با استفاده از نوار گوش بهترین نوع سمعک برای فرد در نظر گرفته می شود.

چه سمعک هایی توسط بهترین دکتر سمعک در تهران تجویز می شود؟

کلینیک جهان سمعک به عنوان یکی از پیشگامان تجویز سمعک، جدیدترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا را در شش برند برتر جهان ارائه میدهد. جهان سمعک نمایندگی سمعک های زیمنس آلمان، اتیکن دانمارک، ویدکس دانمارک،فوناک سوییس،ریساند دانمارک و استارکی آمریکاست. بهترین دکتر سمعک به افرادی که قصد تهیه سمعک دارند، پیشنهاد می دهد برای خرید سمعک برند زیمنس یا اتیکن را انتخاب نمایند.

انواع سمعکهای داخل گوشی،پشت گوشی ،نامرئی، هوشمند، استخوانی، عینکی، جیبی ارائه می شود. خدمات رایگان در کلینیک های جهان سمعک بر خلاف سایر مراکز پنج ساله می باشد و در این مدت همه ی خدمات تنظیمی سمعک رایگان است.

امکان تست سمعک قبل از خرید نهایی، باتری رایگان ،پکیج تنظیف و رطوبت گیری سمعک، قالب رایگان از جمله خدمات مرکز تخصصی جهان سمعک است. در صورت هر گونه مشاوره سمعک متخصصین ما امکان مشاوره آنلاین را برای مددجویان عزیز فراهم کرده اند و با ارسال نوارگوش خود برای ما بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

بهترین دکتر سمعک در تهران

انجام کلیه خدمات شنوایی و سمعک

کلیه خدماتی که در مجموعه کلینیک های ما انجام می شود براساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی است. کلیه وسایل مصرفی بیمار یک بار مصرف بوده و بعد از ویزیت عوض می شود. همچنین پکیج تنظیف سمعک به بیماران داده می شود. پکیج تنظیف شامل اسپری ضد عفونی کننده، دستمال مخصوص سمعک و پدهای الکی است. لازم به ذکر است کلیه این خدمات رایگان است.

خدمات ارائه شده در بهترین مرکز سمعک تهران

  • ادیومتری یا نوار گوش رایگان به صورت دوره ای
  • باطری رایگان به مدت 3 ماه
  • تنظیم سمعک تا 5 سال به صورت رایگان
  • گارانتی سخت افزاری سمعک تا دو سال
  • خدمات پس از فروش تا 10 سال
  • امکان تعویض سمعک کارکرده با سمعک نو
  • معاینات دوره ای گوش به صورت رابگان
  • امکان ویزیت توسط متخصص گوش و حلق و بینی
  • طرف قرارداد با بیمه های رایج کشور

انتخاب نوع سمعک در کنار بهترین دکتر سمعک در تهران چگونه است؟

عاقلانه ترین کار این است که قبل از اینکه از بیمار پرسیده شود که کدام نوع سمعک را می پسندد، مزایاي هر کدام از سمعک ها به صورت کلی براي او توضیح داده شود. در غیر این صورت، ممکن است متخصص بالینی مجبور باشد اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار دهد و این نوع ارایه ي اطلاعات، بیشتر براي تغییر نظر و تصمیم بیمار خواهد بود، تا اینکه در راستاي کمک به بیمار جهت رسیدن به یک تصمیم باشد.

باید این امکان به بیمار داده شود که بتواند تمامی انواع سمعک ها را در دست گرفته و لمس کند. همچنین باید به بیمار تصاویري از سمعک ها که در گوش قرار دارند، نشان داده شود و یا متخصص بالینی میتواند بر روي گوش خود به بیمار نشان دهد که سمعک چگونه در داخل گوش یا پشت گوش او چگونه قرار میگیرد و چگونه به نظر میرسد. وقتی سمعک هاي با تیوب باریک یا سیم نازك بر روي گوش زده شوند و بیمار آنها را در این حالت ببیند، بهتر مقبول او خواهد افتاد، تا وقتی که آنها را در دست بگیرد و یا بر روي میز ببیند. بعضی از متخصصین بالینی، قبل از قرار ملاقات، یکی از این نوع سمعک ها را بر روي گوش خود میزنند و در زمانی که با بیمار مشغول بحث درباره ي ظاهر این نوع سمعک هستند، به گوش خودش اشاره میکند و آن را به بیمار نشان می دهد. یکی از مزایاي این نوع سمعک این است که اگر فرد در انتهاي جلسه ي ارزیابی حاضر شد که یکی از این نوع سمعک ها را بگیرد، میتوان آن را در اختیار او قرار داد و باعث صرفه جویی در وقت بالینی و درنتیجه باعث صرفه جویی در هزینه ها شد.

دکتر سمعک خوب

فناوري و هزینه ي سمعک

متخصص بالینی باید به خوبی از مزایا و معایب انواع فناوري هاي مختلف خبر داشته باشد و این امر مستلزم آن است که او دانش لازم را درباره ي فناوري هاي پیچیده داشته باشد و همچنین قادر باشد تا ارزش عملکردي هر کدام از ویژگی ها را براي تک تک بیماران ارزیابی کند. حتی یک وظیفه ي دشواري که بر دوش متخصص بالینی قرار دارد، این است که باید هر کدام از این ویژگی ها را به شیوهاي براي بیمار ارایه کند که بیمار متوجه آن گردد. اگرچه بیمار باید این سطح از اطلاعات را داشته باشد تا بتواند آگاهانه درباره ي این مساله تصمیم بگیرد که سمعک باید تا چه حد پیشرفته باشد. در مجموعه ی ما بسته به ویژگیهاي موجود در سمعک ها، و بسته به نوع مدل و برندي که عرضه میگردد، این امکان وجود دارد که جدولی از انواع مدل هاي سمعک ها تهیه شده بر حسب میزان سطح پیشرفته بودن، هزینه و مزایاي آن براي بیمار چیده شده و به او نشان داده می شود.

استفاده از سمعک نیازمند آموزش خوب و مناسب است و این امر در کنار بهترین دکتر سمعک در تهران میسر است

آموزش بیمار درخصوص نحوه ي داخل گوش گذاشتن سمعک، خاموش و روشن کردن آن، کار با ولوم کنترل آن، کار با دیگر کنترلهاي موجود بر روي آن، برداشتن سمعک از گوش و تغییر باتري آن جزو بخش هاي ضروري آموزش بیمار میباشد. تا زمانی که این مهارت (توسط کاربر سمعک یا فرد کمک کننده) یاد گرفته نشود، استفاده از سمعک ممکن نخواهد بود. انتظار میرود که مدت زمان لازم براي اي نوع آموزش ها در افراد بالاي 80 سال مقداري طولانی تر باشد. فنونی که براي آموزش این مهارت ها به کار گرفته میشود، براي هر نوع سمعکی فرق میکند. اگر بیمار آموزش هاي ارایه شده در جلسه ي اول را یاد نگرفته باشد، دوباره همان فنون استفاده میشود و آموزش مجدد به بیمار ارایه می گردد.

وقتی افراد سمعک میزنند، هجمه ي زیادي از صداها را، که معمولا در نواحی فرکانسی بالا است، دریافت میکنند و این درحالی است که آنها به شنیدن این صداها عادت ندارند. اگر بیماران به تدریج شروع به تجربه ي شنیدن این صداها بکنند و ابتدا در جاهاي آرام شروع به استفاده بکنند و در هر روز به مدت کوتاهی از آن استفاده کنند، آنگاه بسیاري از بیماران به آسانی میتوانند از این مرحله گذر کرده و از سمعک خود به راحتی استفاده کنند.

سعی کنید سمعک تان را در شرایط زیر و به صورت مرتب استفاده کنید

مطابق با فهرستی که در زیر آمده است، پیش بروید و مهم نیست که چقدر سریع یا کند پیش می روید. طوري پیش بروید که شرایط براي شما راحت باشد. بعد از اینکه شما سمعک تان را در هر شرایط امتحان کردید، اینکه سمعک تان در آن شرایط به شما چقدر کمک کرده است را یادداشت کنید و هر مشکلی که با آن داشتید را بنویسید. در طول چند هفته ي بعد، سمعک تان را بزنید و موارد زیر را با آن انجام دهید:

  • در منزل خود و در حالتی که میتوانید چهره یک نفر را ببینید، به صداي او گوش دهید.
  • در منزل خود، به صداي تلویزیون یا رادیو گوش دهید.
  • در حالی که در منزل خود راه می روید، سعی کنید که تمامی صداهایی را که می شنوید شناسایی کنید.
  • در منزل خود و در حالتی که به چهره یک نفر نگاه نمیکنید، به صداي او گوش دهید.
  • به صداي موسیقی گوش دهید.
  • در حالتی که یک روزنامه و یا کتابی را با صداي بلند می خوانید، به صداي خودتان گوش دهید.
  • در یک جاي آرام، با دو یا سه نفر گفتگو کنید.
  • در حالتی که در بیرون قدم می زنید، سعی کنید که تمامی صداهایی را که می شنوید شناسایی کنید.
  • در یک جاي شلوغ، با فرد دیگري به خرید بروید و با او صحبت کنید.
  • در یک جاي شلوغ، با دو یا سه نفر گفتگو کنید.
  • با یک جمع بزرگ و یا در داخل یک رستوران، به گفتگو بپردازید.

نظر بهترین دکتر سمعک در تهران در مورد نگهداري از سمعک

باید به بیماران گفته شود که چگونه از سمعک هاي خود مراقبت کنند. فهرستی از مواردي را نشان میدهد که بیمار باید انجام دهد و همچنین مواردي را نشان میدهد که بیمار نباید انجام دهد در اختیار بیمار قرار داده می شود. ولی چنین مواردي ممکن است براي تمامی بیماران واضح نباشد و به همین علت، باید آنها را به اطلاع بیماران رساند.

بعضی سمعک ها ضد آب هستند و فرد میتواند در هنگام دوش گرفتن، از آنها استفاده کند.

بیمارانی که بارها نیاز دارند تا سمعک سفارشی آنها از لحاظ جرم گوش و رطوبت تمیز گردد، میتوانند سمعک خود را در طول شب در جاي مخصوص قرار دهند که نم و رطوبت سمعک را میگیرد و آن را خشک میکند. وسایلی وجود دارند که مخصوص نگهداري سمعک هستند و قابلیت هاي زیادي همچون گرم کردن، ارسال جریان باد، خشک کننده، دفع بوي زاید و کشتن میکروب ها به شیوه ي تشعشع الکترومغناطیسی دارند.

تاثیر توام گرما و رطوبت زدایی باعث میشود تا تمامی جرم ها خشک شوند و سپس میتوان با استفاده از وسایل تمیزکننده، جرم هاي خشک را از سمعک جدا کرد و آن را تمیز کرد.

تصمیم گیري درباره ي تجویز دوطرفه در مقابل یکطرفه:

رویکرد متخصص بالینی درباره ي تصمیم گیري براي تجویز دوطرفه یا یکطرفه باید چگونه باشد؟ شواهد حاصل از تحقیقات گویاي این است که در بعضی از شرایط شنیداري (که گفتار و نویز از جهات مختلف می آیند)، بیشتر افراد کم شنوا با دو سمعک بهتر از یک سمعک خواهند شنید.

اگرچه این شواهد گویاي این مساله نیز هستند که حداقل در بعضی از شرایط (که گفتار و نویز، هر دو با هم از یک جهت میآیند)، عده ي قابل توجهی از بیماران پیر کم شنوا با یک سمعک بهتر از دو سمعک خواهند بود. اگر تداخل دوگوشی به قدر کافی قوي و تاثیر داشته باشد، آنگاه تعداد شرایطی که در آن، تجویز یکطرفه بهتر عمل میکند بسیار زیاد خواهد بود، اما به قدر کافی درباره ي ارتباط بین مزیت/ عیب دوطرفه با قضیه ي مکان یابی فضایی صداها در افراد کم شنواي پیر تحقیقات صورت نپذیرفته است تا بتوان در این خصوص راهنمایی صورت بپذیرد.

دلایلی متنوعی از سوي بهترین دکتر سمعک درباره ي ترجیح ایشان برای تجویز دوطرفه بیان شده است:

  • برقراري ارتباط و شفافیت صدا در حضور نویز و در حضور صداهاي رقابتی
  • برقراري ارتباط در مکان هاي آرام
  • کیفیت صدا
  • توانایی مکان یابی
  • کنترل بهتر وزوز گوش
  • راحتی و توازن شنوایی

اگرچه ممکن است این طور فکر شود که توصیه به تجویز دوطرفه یا یکطرفه را می توان براساس نتایج ادیومتري فرد انجام داد. چنین طرز فکري وقتی درست است که فرد در دو انتهاي طیف یعنی داراي وضعیت شنوایی هنجار و یا افت شنوایی عمیق در یکی از گوش هاي خود باشد.

آیا باید دو تا سمعک در همان لحظه فراهم گردد یا اینکه بعداً ارایه شود؟

یک راهبرد رایج این است که از همان ابتدا به بیماران یک سمعک داده شود و بعداً (چند هفته یا چند ماه بعد) سمعک دوم ارایه گردد. این گونه رویکرد متوالی چند مزیت دارد:

• این امکان پیش می آید که بیماران به تدریج درگیر سمعک هاي خودشان میشوند و این مساله وقتی کمک کننده و موثر است که آنان از همان ابتدا، دو سمعک را با قضیه ي پیرتر یا ناشنواتر به نظر رسیدن خود ربط میدهند و یا اینکه از تصمیم گیري درخصوص هزینه ها مطمئن نیستند.

• این امکان پیش می آید که بیماران، ابتدا مهارت هاي لازم براي کار با یک سمعک را کسب کنند و بدین ترتیب، بیماران ترسی در رابطه با نحوه ي کار با سمعک نخواهند داشت.

این گونه رویکرد متوالی چند عیب دارد

• تنظیمات براي بیمار باید در دو بار متوالی صورت بگیرد. بار اول، مغز ممکن است یاد بگیرد که گوش تقویت نشده را نسبتاً نادیده بگیرد، به ویژه اگر میزان افت شنوایی بیشتر از حد ملایم باشد. به همین دلیل، دوره ي زمانی یکطرفه باید تا حد امکان کوتاه باشد و بهتر آن است که کمتر از شش ماه باشد. بار دوم، مغز باید یاد بگیرد که اطلاعات حاصل از سوي گوشی که تازه تحت تجویز قرار گرفته شده است را به کار بگیرد و سیگنال هاي رسیده از سوي هر دو گوش را به نحو مناسبی با هم ترکیب کند.

• تعداد دیدارهاي متوالی و زمان صرف شده براي دو سمعک در این دیدارها بیشتر از حالتی است که دو سمعک به صورت همزمان و با هم تجویز و تنظیم شوند و این مساله باعث افزایش میزان هزینه ها میگردد.

• احساس شنوایی که در ابتدا به خاطر عدم توازن موجود در بین دو گوش پیش می آید ممکن است باعث رد هر دو سمعک شود.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *