Search
Close this search box.

تعرفه بیمه سمعک در سال 1402 چقدر است؟

تعرفه بیمه سمعک

تعرفه بیمه سمعک چقدر است؟ تعرفه ی بیمه های مختلف برای تهیه سمعک، معمولا مبالغ مشخصی است. بسته به نوع قرارداد با بیمه های مختلف، دریافت کمک هزینه برای هر بیمه دارای مراحل خاصی است.

تعرفه بیمه سمعک

میزان تعرفه ی بیمه سمعک

شنوایی انسان شامل مجموعه ای از سلول ها و اعضای مکانیکی و عصبی است که به هنگام اختلال در عملکرد بخش یا تمام این اعضا، افت شنوایی اتفاق می افتد.

سمعک وسیله ای است که برای جبران افت شنوایی به کار می رود. تکنولوژی های پیشرفته و مختلفی برای شبیه سازی سیستم شنوایی طبیعی در سمعک ها به کار رفته است که هرکدام از آنها جبران کننده ی بخشی از خصوصیات ویژه ی شنوایی انسان است.

از طرفی افت شنوایی در افراد مختلف دارای نوع و مقدار متفاوتی است که باعث تولید انواع زیادی از سمعک ها شده است. قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی ، سایز، مدل، کیفیت ساخت، لوازم جانبی، مدت گارانتی و نوع آن و همچنین برند سمعک و کشور سازنده ی آن تعیین می گردد.

بیمه سمعک بسته به نوع قراردادی که با سازمان ها و ارگان های مختلف دارند، بخشی از هزینه ی سمعک را پرداخت می کنند. بیمه سمعک گاها تمام هزینه ی سمعک را در برمی گیرد و تنها با تهیه ی معرفی نامه از اداره ی بیمه ی مورد نظر می توان سمعک را بصورت رایگان تهیه کرد.

تعرفه ی بیمه سمعک، علاوه بر مدل، تکنولوژی، سایز، کیفیت ساخت و گارانتی سمعک به تجویز یک گوشی و دو گوشی هم بستگی دارد. اما نکته ی مهمی که کاربران باید به آن دقت داشته باشند این است که نوع سمعک را تنها نباید بر اساس هزینه ی سمعک و تعرفه ی بیمه سمعک تعیین نمود، بلکه ادیولوژیست با توجه به نوع افت شنوایی و پس از ارزیابی کامل شنوایی و ارزیابی قالب اولیه گوش، سمعک مناسب را انتخاب می نماید.

برای تهیه سمعک، بیمه چه مبالغی را پرداخت می کند؟

این مقاله مناسب برای آن دسته از عزیزانی است که تحت پوشش یکی از شرکتهای بیمه خصوصی و دولتی ایران هستند، زیرا این موسسات برای تامین هزینه های درمانی مربوط به هر شخص بخشی از هزینه را پرداخت می نمایند. هم چنین با مراجعه به مراکز تحت قرارداد می توانید مبلغ کمتری را پرداخت نمایید.

لازم به ذکر است اگر در کلینیک سمعک آریاشهر ویزیت شده اید و قصد خرید سمعک از کلینیک ما را دارید، این مژده را به شما می دهیم که مجموعه ی ما با اکثر بیمه ها قرارداد مستقیم داشته و نیازی به پیگیری ادرای شما نیست .

بیمه سمعک

تعرفه بیمه های مختلف برای تهیه سمعک

بیمه های مختلف مبالغ مشخصی را برای تهیه سمعک به کاربران پرداخت می کنند. در زیر تعرفه ی تقریبی بیمه های مختلف را برای سمعک نوشته شده است. توجه نمایید که برخی بیمه ها بر اساس نوع قرارداد هزینه های مختلفی را به کاربران پرداخت می کنند.

پرداخت هزینه سمعک توسط تامین اجتماعی در سال 1402

بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان خود که بالای پنج سال سن داشته باشند مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان را بعنوان کمک هزینه ی خرید سمعک پرداخت میکند. این مبلغ برای کودکان زیر ۷ سال دو برابر می باشد. همچنین لازم بذکر است که بیمه تامین اجتماعی برای افراد خویش فرما هزینه ای پرداخت نمیکند.

مدارک لازم جهت ارایه به بیمه تامین اجتماعی شامل
  • فاکتور معتبر سمعک با مهر و امضای ادیولوژیست
  • نوارگوش جدید
  • دستور پزشک متخصص مبنی بر ضرورت استفاده از سمعک
  • کارت گارانتی

بیمه تامین اجتماعی مجموعا مبلغ 800 هزار تومان برای سمعک پرداخت می کند. این مجموعه قرارداد مستقیم با بیمه داشته و مستقیما از هزینه ی سمعک کاسته می شود.

پرداخت هزینه سمعک توسط بیمه سلامت

بیمه سلامت همگانی یا همان بیمه خدمات درمانی سابق به بیمه شدگان خود که بالای پنج سال سن داشته باشند و پنج سال سابقه ی بیمه داشته باشند، همچنین کارکنان دولت و یا بازنشستگان کشوری مبلغ ۸۸۰/۰۰۰ تومان را بعنوان کمک هزینه ی خرید سمعک پرداخت میکند. این مبلغ برای کودکان زیر ۷ سال حدود دو میلیون تومان و بدون در نطر گرفتن شرط پنج سال بیمه شده است.

مدارک لازم جهت ارایه به بیمه سلامت شامل
  • فاکتور معتبر کد اقتصادی دار با مهر و امضای ادیولوژیست
  • نوارگوش جدید
  • دستور پزشک متخصص مبنی بر ضرورت استفاده از سمعک
  • کارت گارانتی
  • معرفی نامه ی بیمه سلامت با امضای متخصص گوش و حلق و بینی

این بیمه نیز مانند بیمه تامین اجتماعی مبلغ 800 هزار تومان پرداخت می کند.

بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت

بیمه خدمات درمانی جهت خرید سمعک برای یک گوش 800 هزار تومان پرداخت می کند. برای دوگوش تنها در بیماران کمتر از 7 سال 1760000 تومان پرداخت می کند.

پرداخت هزینه سمعک توسط بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح به بیمه شدگان خود مبلغ ۱/۴۰۰/۰۰۰ تومان را جهت خرید دو سمعک و مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان را جهت خرید یک سمعک بعنوان کمک هزینه ی خرید سمعک پرداخت میکند.

مدارک لازم جهت ارایه به بیمه نیروهای مسلح شامل
  • فاکتور معتبر کد اقتصادی دار با مهر و امضای ادیولوژیست
  • نوارگوش جدید
  • دستور پزشک متخصص مبنی بر ضرورت استفاده از سمعک
  • کارت گارانتی
  • کپی کارت گارانتی مهر شده با مهر فاکتور

نیروهای مسلح جهت خرید سمعک برای یک گوش 1200000 تومان پرداخت می کند. برای دو گوش 1400000 تومان پرداخت می گردد.

تعرفه بیمه های سمعک در شهرداری

تعرفه بیمه شهرداری جهت خرید سمعک برای هرگوش 900000 تومان پرداخت می کند.

تعرفه بیمه میهن برای سمعک

تعرفه بیمه میهن برای سمعک در مجموع 500000 تومان پرداخت می گردد.

بیمه پارسیان

تعرفه بیمه پارسیان برای سمعک در مجموع 700000 تومان پرداخت می گردد.

بیمه هواپیمایی

تعرفه بیمه هواپیمایی برای سمعک برای هرگوش 250000 تومان پرداخت می گردد.

تعرفه بیمه سمعک در بانک ها

بانک سپه

تعرفه بانک سپه برای هرگوش 4200000 تومان پرداخت می گردد. بانک سپه طرف قرار داد با کلینیک ما است.

بانک ملی

تعرفه بانک ملی مقدار 4 میلیون بابت سمعک پرداخت می کند. این بانک با هیچ مجموعه ای قرارداد ندارد، اما با ارائه فاکتور معتبر خربد سمعک، درهمان روز وجه را به حساب بیمار واریز می کند.

بانک ملت

تعرفه بانک ملت جهت خرید سمعک برای یک گوش 1800000 تومان پرداخت می کند. برای دو گوش 2700000 تومان پرداخت می گردد.

تعرفه بیمه سمعک در بانک تجارت و بانک کشاورزی

بانک تجارت و بانک کشاورزی جهت خرید سمعک، برای هرگوش 1600000 تومان پرداخت می کند.

بیمه نظام آسایش

این بیمه برای خرید سمعک و با توجه به قرارداد شما مبلغ 250000 تومان یا 500000 تومان پرداخت می کند.

تعرفه بیمه سمعک در صداوسیما

برای هر گوش 1035000 تومان پرداخت می گردد.

تعرفه بیمه سمعک شرکت نفت

شرکت نفت جهت خرید سمعک برای یک گوش 1350000تومان پرداخت می کند. فقط برای سنین کمتر از 14 سال 2700000 تومان بصورت دوگوشی پرداخت می کند. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه ی مدارک مورد نیاز جهت دریافت تعرفه ی بیمه سمعک به شعب کلینیک های جهان سمعک مراجعه نموده و یا تماس حاصل فرمایید.

نحوه فروش با بیمه سمعک چگونه است؟

در صورتی که کاربر سمعک دارای بیمه های بانک ها از قبیل بانک مرکزی، تجارات، صادرات و سپه باشد خیلی راحت می تواند اقدام به خرید سمعک خود بکند. برای سایر بیمه های نیز فاکتور معتبر صادر می شود و از این لحاظ نگران نباشید.

سرور فتحی

سرور فتحی

سرور فتحی بیرانوند متخصص شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مدیر کلینیک شنوایی سنجی، تجویز سمعک و سرگیجه آریاشهر مولف کتاب” توانبخشی شنوایی و زبان آموزی کودکان زیر۷سال دارای تقص شنوایی” و با سابقه ی 10 سال فعالیت در زمینه شنوایی شناسی ، تجویز سمعک و سرگیجه

3 پاسخ

  1. درود بر شما
    بیمه پایه من تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی من آسیا است و پدرم تحت پوشش بیمه تکمیلی من است و می خواهم برای ایشون سمعک بخریم. بیمه آسیا از من علاوه بر مدارک لازم جهت ارایه به بیمه تامین اجتماعی که شما فرمودید، فاکتور رسمی شرکت فروشنده سمعک با کارت گارانتی می خواد… شما اینجور فاکتوری دارید و می توانید به ما بدهید؟
    ضمنا ما در کرمان زندگی می کنیم و نوار گوش و …. ادیولوژیست های محترم اینجا انجام دادند ، نیاز به حضورمان است یا خیر؟

    سپاس گزارم

    1. باسلام
      متاسفانه بیمه آسیا و اخیرا سایر بیمه ها ( از بیمه آسیا یاد گرفته اند) برای اینکه هزینه بیمه سمعک را ندهند شرط و شروط عجیب و غریب به بیماران ارئه می دهند.
      شرکت وارد کننده سمعک، سمعک را به صورت عمده به کلینیک های شنوایی و سمعک می فروشد و این کلینیک ها هم تجویز می کنند.
      هیچ صنفی و هیچ جایی به شما فاکتور اولین شرکت وارد کننده را نمی دهد چراکه منطقی نیست.
      آیا شما وقتی می روید تلویزیون بخرید، فروشنده فاکتور خودش را می دهد یا فاکتور وارد کننده تلویزیون؟
      بنابراین هیچ کلینیکی به شما همچین فاکتوری ارائه نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *